close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Galant: inhouden tussen 1000 en 2000 toeren !

Bouwjaar: 1998

Mijn Galant Glsi 2.0 van 98 met 2200000 km loopt nog goed ,behalve
tussen de 1000 en 2000 toeren gaat er in het regelcircuit in dit toerengebied wat fout.Inhouden ,en /of kortstondig stotteren is het gevolg.Het verschijnsel is vooral merkbaar bij weinig gasgeven.Alle mechanische afstellingen lijken o.k .
Geen luchtlekken,bougies en luchtfilter vervangen,Gasklepreiniging lost ook niets op.
Stationair is stabiel.Diagnose apparatuur gaf alleen een wat zwevende waarde van de achterste Lambda-sonde aan.

Wie heeft een idee en/of wat hints voor verder onderzoek.

p.s Mijn oude Galant 1.8 gli van 93 had wel een veel directere
gasreactie onderin.

Geplaatst door

charles1597 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoera,Hoera het is voor elkaar.
Toch een overslag in de bobine !!
Vervangen daarna alles o.k. !!!

charles1597 0

18 jaar

Staat deze auto op lpg?

wim12199 0
badge

18 jaar

Hallo Wim,

Ref, inhouden Mitsubishi Galant .
Ik weet dat het systeem gevoeliger is voor het rijden op LPG
maar ik maak hier geen gebruik van.
Zou het niet te maken kunnen hebben met slijtage van de regelbare
weerstand die de gasklepstand door geeft!

Alvast bedankt voor de reactie.

charles1597 0

18 jaar

Deze wagen heeft dus NOOIT op lpg gestaan voor alle duidelijkheid. Als ik het goed begrijp zit je dus met een gat in de acceleratie. De gasklepsensor dient inderdaad om oa. verrijking te geven aan de motor zoals vroeger bij een carburator met de acceleratiepomp. Meestal als deze mankeert krijg je toch wel een foutcode!Wat je ook eens moet nazien zijn de injectoren zelf, haal de rail van de injectoren en controleer of er zich geen vuil heeft opgestapeld aan de ingang van de injector, vroeger nog gehad met motoren die op lpg stonden.Zie misschien ook de benzinefilter eens na (uitgieten en kijken of er vuil in zit), de distributietiming ok?, benzinedruk ok?,zit de honingraat aan de luchtdebietmeter nog goed op zijn plaats?

wim12199 0
badge

18 jaar

WIM ,
BEDANKT VOOR JE REACTIE !
GASKLEP SENSOR OHMS DOORGEMETEN,ZIT IN HET BEGIN EEN HAPERENDE OVERGANG DAARNA VAN 800 TOT 5000 OHM O.K..LUCHTDEBIETMETER ZIET ER GOED UIT,HONINGRAAT IN TACT !
ENIG IDEE WAT DE BENZINE DRUK ONGEVEER MOET ZIJN ?

charles1597 0

18 jaar

Ongeveer van 3 tot 3,5 BAR. Er mag wel geen hapering in die gasklepsensor zitten, die meet je best uit met een analoge ohmmeter(met een naald)te beginnen met een gesloten gasklep (+-480 à 520 mv dacht ik)

wim12199 0
badge

18 jaar

RAIL VAN INJECTOREN LOSGENOMEN ,ALLES BRANDSCHOON,INJECTOREN IN SPECIALE CLEANER LATEN WEKEN,MAAKT ALLEMAAL NIETS UIT,DISTRIBUTIE STAAT OK.HEB VOOR 30 EURO ANDERE GASKLEPSENSOR EN GA DAT MAAR EENS UITPROBEREN.

charles1597 0

18 jaar

heb je de bobines al gecontroleerd?.het gebeurd wel eens dat deze doorslaan naar het ijzeren gedeelte.dit is te zien aan van die witte aanslag.

henk4359 0
badge

18 jaar

Hallo Henk,
Doorslaan van de bobines dat zou kunnen,maar is het dan logisch dat dit alleen bij lage toerentallen voor komt?
Aansluiten van een stroboscoop laat niet echt onregelmatigheden zien.Is er een manier om dit met een losse bobine te testen,de primaire ohmse waarde is nl vrij hoog ca.600 Ohm.

charles1597 0

18 jaar

om dit te testen kun je bijvoorbeeld in de 5e versnelling 40a50 km\h gaan rijden ,en dan in een keer plank gas geven.het accelereren moet dan zonder stoten verlopen.wat ik ook wel eens doe is de bobines inspuiten met een plantenspuit met water en dan controleren op vonk overslag.[dit stilstaand en vanuit stationair plankgas geven]

henk4359 0
badge

18 jaar

Hallo Henk,
Test met plantenspuit haalt helaas niets uit,ook niet het
vervangen van de gasklepregelweerstand.Het gestotter blijft tussen de ca 1200 en 2200 tpm aanwezig
Bij vol gas geven is het effect wel wat minder,maar juist bij deellast treed het op!wat nu ?
Bij hogere toerentallen lijkt alles o.k.!

charles1597 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.