auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Pajero: Kokende motor

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.2

Mijn Pajero automaat kampt al jaren met het probleem van oververhitting. Ben jaren in de slag geweest met dealer en Mitsubishi Nederland.Met rechtsbijstand erbij, heeft ook niet geholpen. Dealer heeft steeds gezegd dat hij het euvel niet kon vinden.Nu heb ik van deze site gehoord, en hoop hier op een antwoord. De auto loopt te pas en onpas in het rood, "n enkele keer op "t vlakke, maar meestal op mijn reizen met de caravan in de bergen. Voorbeeldt: de eerste heuvel in Belgie direct na Luik, op weg naar het zuiden geeft al problemen. Mijn caravan weegt geladn 1600 kilo. Zou voor deze auto geen probleem mogen zijn. Wie herkent dit probleem?

Geplaatst door

fritsspits4 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Radiator inwendig niet verstopt? Koelcapaciteit niet gewoon te klein ? Kijk of er een tropenradiator voor verkrijgbaar is of laat bij een radiateurenspecialist een groter koelblok maken.

Moet op te lossen zijn.... Maar wel met enige creativiteit.

paulmichiel 0
badge

12 jaar

kookt die dan ook echt of geeft die het alleen aan
had hetzelfde met omega maar er was niets aan de hand
alleen liep de meter op

kleijn 0

12 jaar

IK heb wel vertrouwen in een Mitsubishi- dealer. Hij heeft, neem ik aan, de meest voor de hand liggende zaken al gecontroleerd??
Dat de dealer zegt dat hij het niet kan vinden...... is raar. Hij heeft altijd nog de importeur, en een hot- line, dus informatiebronnen genoeg.

Radiateur verstopt inwendig.?
Radiateur lamellen dicht aan de buitenzijden.?
Koelventilatoren OK?
Thermo switch in de radiateur OK?.
Spanning op thermoswitch.?
Waterpomp?
Genoeg koelvloeistof?
Koppakking?
Thermostaat?
Rubberslang aan kachelsysteem OK?
Overige slangen?

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Beste reageerders, dank voor uw reacties. Maar de oplossing blijft moeilijk. Dit probleem speelt al sinds 2004 dus nog volledig in de garantieperiode.In Duitsland 2004 koelsysteem nagezien, bij thuiskomst bouwt dealer een nieuwe radiateur in. 2005: kokende motor, 2 weken in garage Barcelona,anwb begeleide mij en nam steeds contact met Spaanse garage, dit alles zonder uitsluitsel. 2006: rondreis Turkije. weer kokende motor,1 week in garage Mersin,geen fout ontdekt met computer. Verder naar Mamoetla,Weer kokende motor. Naar garage in Antalja,na 2 weken bericht auto klaar. Nieuwe brandsofpomp en waterpomp ingebouwd. Toen ik vroeg naar de verwijderde onderdelen, werd mij gezegd dat die eigendom zijn, en bijven, van Mitsubishi.En dit waren allemaal mitsubishi dealers. Ik heb div oorzaken voorgeschoteld gekregen, tot water in de motor aan toe! heb nog deze zomer contact gezocht met Mitsubishi. Gevraagd of zij, in hun eigen probleemsysteem konden kijken of er nog Pajero"s waren met dit probleem. Maar zij konden,zoals al die jaren, weer niets voor mij betekenen. Ik los het probleem nu op, door op een helling te stoppen, met draaiende motor te wachten tot hij is afgekoeld, en dan weerverder te rijden. In de hoop dat de top niet te ver is. Maar dat is een Mitsubishi Pajero 3.2 toch onwaardig!!!! Ik kijk uit naar jullie reactie"s. Groeten van fritsspits4

fritsspits4 0

12 jaar

" Dit probleem speelt al sinds 2004 dus nog volledig in de garantieperiode..............??!?!? "
Jij vraagt hier wat het zou kunnen zijn. Daarna begin je een lijst met dingen op te noemen, in welke garage en plaats de auto is geweest. Daar komen we niets verder mee. Ik begrijp dat jij dit wilt vernoemen, om te laten zien hoezeer het probleem al speelt.
Dat jij het "probleem oplost" met op een helling te gaan staan, draagt ook niet bij tot een oplossing, meer symptoom bestrijding.

Is in al die garage bezoeken wel eens de kop eraf gehaald? Is die kop afgeperst? Scheurvorming? Hoe is het met de koelvloeistof, blijft deze op niveau?
Is de olie van de automaat al eens gewisseld / ververst, systeem gespoeld.?
Is het alleen in die warme landen waar jij een kokende motor hebt? Overweeg een extra fan te laten monterern op de radiator.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Dit lijkt me toch een probleem met de koeling. Iemand zou de hele boel eens uit elkaar moeten halen en alles nalopen (inclusief waterpomp). Ik heb weleens gehoord dat iemand een auto had waarbij niet alle gaten uit de koppakking waren gestanst.

Nico8119 0

12 jaar

Beste Ralf,Jou vragen kan ik niet beantwoorden. Wel dat mijn koelvloeistof op peil blijft,en ook de olie, soms na aankomst in Spanje beetje bijvullen. Maar dat zal wel normaal zijn. Mijn auto is 6 jaar in onderhoud geweest bij mijn dealer. Ik neem aan dat de tijdens de grote beurt de olie ververst word?? En nee, niet aleen in de warme landen.Daar ben ik trouwens alleen in het voorjaar voor de echte warmte. Nee, de eerste heuvel na Luik richting Frankrijk kan het al gebeuren. Voor Nico, ik leef van klein pensioen.Wat gaat dat allemaal kosten?

fritsspits4 0

12 jaar

Kijk Frits, dat je een beetje koelvloeistof moet bijvullen zijn symptomen.! Niet onbelangrijk.
Dat jij je auto aanbiedt voor service is prima. En dat hierbij de olie ververst wordt is OK. Maar bij een reguliere servicebeurt, wordt niet alleen speciaal naar het koelsysteem gekeken.

Toch is het niet onbelangrijk wat ik vraag; indien de koppakking al eens vervangen is (zonder resultaat) kunnen we dit vooralsnog uitsluiten. Onregelmatigheden zouden hierbij aan het licht zijn gekomen.

Jij vraagt hier om tips en mogelijkheden, maar je weet niet eens wat er precies gedaan is. Dan wordt het moeilijker om een goede (mogelijke) oorzaak/ oplossing te geven.

We moeten toch het e.e.a. uitsluiten. Dat zal de dealer ook moeten doen.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.