hallo...
mijn koppeling zit zo laag (diep) dat als ik hem op laat komen
het pendaal ongeveer een halve cm. van de grond af is ,hij al oppakt !
schakelen doet hij verder goed
kan dit liggen aan een haperende drukgroep of een te laag oliepeil in de bak.......?
verder weet ik, dat als de auto omhoog staat met de wielen vrij van de grond
en ik de auto start ,de versnelling in z`n vrij, dat de wielen toch nog draaien
wie kan mij hier antwoord op geven...
groeten arve
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleert of er geen olie lek is van de koppeling cylinders .Als er een lekt is dan is er lucht in circuit gekomen .Als er geen lekt is dan de drukstang van de koppeling cylinder verlengen zodat de speling
vermindert .( de contra moer lossen en de stang zelf uit draaien .) .Als de moteur draait in neutraal , banden van de grond en de wielen draaien mee,dat is normaal .
[quote=thienan]controleert of er geen olie lek is van de koppeling cylinders .Als er een lekt is dan is er lucht in circuit gekomen .Als er geen lekt is dan de drukstang van de koppeling cylinder verlengen zodat de speling
vermindert .( de contra moer lossen en de stang zelf uit draaien .) .Als de moteur draait in neutraal , banden van de grond en de wielen draaien mee,dat is normaal .[/quote]
De drukstang is vanuit de fabriek afgesteld en het hoort dus niet dat daar aan afgesteld wordt.(kan natuurlijk wel dat de vorige eigenaar er iets niet goed aan gedaan heeft),maar normaal hoef je hier nooit aan af te stellen.
Daar komt ook bij dat als je hem verkeerd afsteld het compensatiegaatje niet meer vrij is,met een hard koppelingspedaal als gevolg ivm het uitzetten van de vloeistof.
Ik zou het probleem ook zoeken in een lek ergens of een slechte koppelingscylinder op de bak of bij het pedaal,als dat goed is ligt het aan de koppeling/drukgroep of de bediening hiervan.
hij koppelt verder goed,alleen als ik hem laat opkomen is het pendaal ongeveer maar een halve centimeter van de grond en dan `pakt`hij al
hoe weet ik of de koppelingscylinder of drukgroep niet meer goed werkt ?
volgen mij is het een hydraulische koppeling en hoef (en kan) je daar niks aan af te stellen
16 jaar
[quote=arve]hoe weet ik of de koppelingscylinder of drukgroep niet meer goed werkt ?
volgen mij is het een hydraulische koppeling en hoef (en kan) je daar niks aan af te stellen[/quote]
Kijk bij het koppelingspedaal dan zie je de koppelingscylinder zitten en ook die drukstang die weer aan je pedaal vast zit.
Kijk of het daar omheen nat is van de olie.
De cylinder op de bak is moeilijker van buitenaf te zien of hij lekt,deze zou je dus even moeten losschroeven.
Denk dat er lucht in het systeem zit bij jou,maar een mechanisch defect kan ook.
Rij eens even langs de Mitsubishi.
hoeveel km heeft de auto al gereden met deze koppeling
16 jaar
ik heb hem bijna 3 jaar , toen ik hem kocht had hij 165000 km gelopen ,nu 182000 km
of de koppeling vervangen is geweest weet ik niet, maar hij trekt goed en slip niet
16 jaar
ja oke dat is op zich het probleem ook niet maar als die sleets raakt gaat je pedaal op een gegeven moment ook zakken hij moet ongeveer een centimeter boven het rem pedaal staan maar 200000 km is niet niks zou even navragen in garage groet willem2
16 jaar
[quote=kleijn]ja oke dat is op zich het probleem ook niet maar als die sleets raakt gaat je pedaal op een gegeven moment ook zakken hij moet ongeveer een centimeter boven het rem pedaal staan maar 200000 km is niet niks zou even navragen in garage groet willem2[/quote]
Koppeling gaat juist hoger oppakken naarmate hij slijt. (de plaat wordt dunner,dus aangrijpingspunt is later,dus bij moment van wegrijden is pedaal hoger)
[quote=ricky][quote=kleijn]ja oke dat is op zich het probleem ook niet maar als die sleets raakt gaat je pedaal op een gegeven moment ook zakken hij moet ongeveer een centimeter boven het rem pedaal staan maar 200000 km is niet niks zou even navragen in garage groet willem2[/quote]
Koppeling gaat juist hoger oppakken naarmate hij slijt. (de plaat wordt dunner,dus aangrijpingspunt is later,dus bij moment van wegrijden is pedaal hoger)[/quote]
ja maar dat weet ik wel wil alleen even aanhalen bij zo.n km stand is een versleten koppeling niet uitgesloten en iemand anders heeft het al aangehaald over lekke cilinder maar niemand vraagt wat de km is. Aspirine innemen en dan vragen of je hoofdpijn hebt groet willem2
16 jaar
[quote=kleijn][quote=ricky][quote=kleijn][/quote]
[/quote]
ik wel wil alleen even aanhalen bij zo.n km stand is een versleten koppeling niet uitgesloten[/quote]
Das waar
als de koppeling versleten is dan zou die ook moeten slippen.
Als er een cilinder lek is zou de auto na verloop van tijd gaan kruipen met de koppeling in.
Zit er niet gewoon een kabel op die je kunt stellen.
16 jaar
gewoon afstellen aan het pedaal zoals thienan al heeft geschreven. als er geen lekkages in of uitwendig zijn.
Heb ik al heel vaak gedaan is nog nooit mis gegaan
volgens mij is het een hydraulische koppeling en is die toch niet te verstellen ?
verder lekt hij nergens ,het zal dus toch lucht zijn denk ik
16 jaar
of versleten
16 jaar
[quote=kleijn]ja oke dat is op zich het probleem ook niet maar als die sleets raakt gaat je pedaal op een gegeven moment ook zakken hij moet ongeveer een centimeter boven het rem pedaal staan maar 200000 km is niet niks zou even navragen in garage groet willem2[/quote]
hij staat ongeveer een centimeter onder het rempendaal !
als de motor koud is koppeld hij wat stugger (wat volgens mij normaal is)maar als hij warm is schakeld hij goed ,alleen zit hij zo diep onderin
16 jaar
het probleem is opgelost !!!!!!
het was idd lucht
16 jaar
Hoe en waar is de lucht eruit gehaald. Heb hetzelfde probleem…….
groet, Hans
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Runner of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar