De hulpkoppelingcylinder van onze Carisma lekt (dus bij de versnellingsbak). Er komt koppelingsvloeistof onder de rubber beschermhoes vandaan als de koppeling wordt ingetrapt. Wat is wijsheid? Een nieuwe hulpkoppelingcylinder monteren of een reparatieset gebruiken? En zijn er nog tips voor het demonteren? En welke koppelingsvloeistof moet er in? En de hamvraag: is dit slijtage of zit er ergens anders nog een probleem? Ik kan de vork van de koppeling met de hand bewegen (die zit dus niet vast).
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou voor een nieuwe gaan,maar ze zijn of waren een poos slecht verkrijgbaar. Er hoort remvloeistof in het systeem. Monteren wijst zichzelf, wel de boel ontluchten na montage.
Hans
Ik heb vorig jaar de koppelingscilinder bij de motor vervangen. Ik heb hem zelf gemonteerd en ontlucht. Het reservoir is heel klein, dus let goed op tijdens het ontluchten dat er genoeg in zit. De kosten waren waren zo'n 60 euro.
Net als de remvloeistof voor de remmen dient ook de remvloeistof in het koppelingssysteem regelmatig vervangen te worden. Dit wordt vaak vergeten, maar de vloeistof trekt vocht aan en dat is natuurlijk niet goed voor de koppelingscilinder. Dit probleem komt vaker voor bij de Carisma.
15 jaar
De nieuwe koppelingscylinder was vandaag pas binnen (verkeerde geleverd). Monteren was in een half uurtje gepiept. Verse DOT4 olie erin en karren. De originele koppelingscylinder was 1 zwarte bende evenals de olie die eruit kwam; een reparatiesetje had waarschijnlijk niet veel geholpen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar