close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi L400: koude-startproblemen en inhouden

Bouwjaar: 2001

hallo lezers,

Ik heb al sinds de aanschaf van mijn Mitsubishi L400 bestelbus s'winters problemen met het aanslaan van de motor. Slecht aanslaan en dan even een rookpluim. s'Zomers geen problemen maar iedere winter weer hetzelfde liedje. Ik schaam me af en toe voor de buurtbewoners voor de rookontwikkeling van mijn bus. In de garantieperiode is de motor al geheel uit elkaar geweest en zijn de zuigers vervangen omdat deze te weinig compressie leverden. Vanaf de fabriek zouden er een te kleine maat zuigers in gezet zijn! Uiteindelijk bleek dit toch niet de oplossing te zijn. Dieselpomp is al uitgewisseld geweest, gloeipluggen. Niets mocht baten. Dealer in de buurt ging failliet en ben laatste keer bij een nieuwe dealer geweest en die heeft een defecte gloeiplug vervangen. Ook nu weer geen verbetering in het startgedrag.
Misschien belangrijk voor een eventuele diagnose is dat ik ook merk dat de motor tijdens het rijden af en toe merkbaar inhoudt en als ik het gas dan iets verder intrap is het vermogen weer aanwezig. Dit doet hij vooral als ik net van de autosnelweg afrij en dan weer wil optrekken.
Heeft iemand van jullie techneuten of collega berijders al enig idee in welke richting ik het moet (laten) zoeken?

Groeten van een zzp er uit Limburg

Geplaatst door

Peter8706 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit te denken aan een kapotte temperatuursensor van de motor, zodat de computer niet goed weet wat de temperatuur van de motor is en daardoor de gloeispiralen niet goed aanstuurt. Sjaak

sjaak10918 0
badge

19 jaar

Zijn de gloeispiralen wel degelijk door de goeie vervangen? De weerstand tijdens het gloeien speelt namelijk een grote rol ivm de gloeitijd!Ooit geprobeerd om eens rechtstreekse spanning op de gloeibougies te steken (en lang genoeg)? Verder speelt de gehele afstelling van de motor ook een grote rol, staat de klepspeling goed afgesteld?,is het basisinspuitmoment goed afgesteld rekening houdend met de koudstartinrichting die moet afstaan en met een poulie die niet doorgedraaid is?, staan de injectoren goed op druk afgesteld?, ook eens proberen de egr uit te schakelen.

wim12199 0
badge

19 jaar

hoi peter.
kijk hier eens

www.mdocuk.co.uk/forums/viewtopic.php?t=1705&postdays=0&postorder=asc&start=0

of hier.

http://www.delicaclub.com/

of hier.

http://www.mitsubishidelica.com/forum/vi...

er is hier veel informatie te vinden over de L 400.

groeten Willem.

willem212126 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L400 of stel zelf een nieuwe vraag.