close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi L400 1997: L400 komt niet op stoom

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel

Onze steeds mooier wordende L400 start goed, loopt prachtig stationair en rijdt tot pakweg 3000 toeren heerlijk.
Maar daarna is het uit met de pret en heeft totaal geen vermogen meer alsof er stiekum een snelheidsbegrenzer in zit (voor het milieu hoeft dat niet want hij rijdt ca. 1:7, zucht...). Met moeite 110 km/hr, lastig als je op de snelweg gestressd moet invoegen of een truck in wilt halen. Bij meer gas geven klinkt ie als een Amerikaanse 8-cylinder. Geluisterd bij het blok lijkt het gepuf bij de turbo vandaan te komen. Wie heeft er een tip of diagnose om een beetje beslagen ten ijs te komen bij een garagebedrijf of (beter) het probleem zelf op te lossen? Alvast dank.

Geplaatst door

Oudisleuker (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

slang van de turbo los of gescheurd ?

mitshu 0
badge

15 jaar

zet eens een vacuummeter op de vacuumaansluiting van de wastegateklep en kijk of de bedieningsstang wel heen en weer gaat en of je geen vacuum verliest.als je vacuum verliest de wastegateklep vervangen en als de stang niet beweegt dan gangbaar maken,.

alfons262 0
badge

15 jaar

dank voor de tips
ik zal eens kijken wat ik zelf kan doen, er komt (een beetje) rook vrij bij de turbo, dus valt er voor een leek wellicht wat te traceren (overigens komen er bij starten en rijden geen overdreven rookpluimen uit de uitlaat)
inmiddels ook bij mijn garage geweest (Citroën-dealer, maar ook serieus bij andere merken) en ook hij vermoedde na een inspectie dat het de turbo is en zal er naar kijken/repareren zodra ik een afspraak maak. hij legde ook een link met een defect aan de turbo en het (te) hoge brandstofverbruik.
wordt vervolgd

Oudisleuker 0

15 jaar

eindelijk (tijd en geld) probleem opgelost bij onderhoudsbeurt;
het bleek een lekke pakking te zijn tussen turbo en uitlaatspruitstuk en gaatje in uitlaatspruitstuk
nieuwe pakking geplaatst en gaatje dichtgelast
auto is stiller en sneller geworden (en geen uitlaatgas via verwarming in cabine meer)

Oudisleuker 0

14 jaar

bedankt voor je feedback

Highway 670
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L400 of stel zelf een nieuwe vraag.