auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Lancer: Lambda Lancer 97

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 i

Deze Lancer schokt / houdt in tijdens rijden in deellast. Bij de APK gaf hij een lambda-waarde van 1,5. Het in- en uitlaatsysteen is dicht. Het MM lampje gaat niet aan. De ECU is getest door ACTronics en is goed. De ECU is echter niet uit te lezen met testapperatuur van Mitsubishi (OBD)

Geplaatst door

frans1524 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is de lambda wel goed heb je die al vervangen??
zo ja zou ik even naar de vollast klep kijken als die kapot is loopt hij ook moeilijk en slaat ook slecht aan en lambda klopt dan ook niet!!

bking 0
badge

16 jaar

[quote=bking]is de lambda wel goed heb je die al vervangen??
zo ja zou ik even naar de vollast klep kijken als die kapot is loopt hij ook moeilijk en slaat ook slecht aan en lambda klopt dan ook niet!![/quote]
De lambda is nog niet vervangen. Volgens de mitsubishi-dealer was vrijwel zeker de ECU defect, vooral ook omdat hij geen communicatie kreeg met zijn testapparatuur.

Ik ga denk ik nu eerst de voorste lambda vervangen. De achterste kan hij eigenlijk niet zo op regelen volgens mij?

frans1524 0
badge

16 jaar

de achterste regelt net zo veel als de voorste.
maar als je universele lambda`s monteert valt de prijs ook wel mee.

bking 0
badge

16 jaar

[quote=bking]de achterste regelt net zo veel als de voorste.
maar als je universele lambda`s monteert valt de prijs ook wel mee.[/quote]
Dus jij adviseert om beide te vervangen??

De voorste pendelt niet bij verhoogd toerental, Die ging meteen van 0,8 V stationair naar 0 V.
De achterste wel tussen de 0,5 en 0,9 V bij verhoogd toerental.

frans1524 0
badge

16 jaar

dan zou ik met de voorste beginnen meestal zijn voor en achter de zelfde dus kun je onderling nog switchen
en als je een universelen koopt moet je kijken hoeveel draden er aan zitten meestal 4 2 witten 1 grijs en 1 zwart zorg dat je die kleuren goed aan sluit witten maken onderling niet uit

bking 0
badge

16 jaar

[quote=bking]dan zou ik met de voorste beginnen meestal zijn voor en achter de zelfde dus kun je onderling nog switchen
en als je een universelen koopt moet je kijken hoeveel draden er aan zitten meestal 4 2 witten 1 grijs en 1 zwart zorg dat je die kleuren goed aan sluit witten maken onderling niet uit[/quote]
Voorste sonde vervangen met voldoende resultaat. Verder nog kleppen gesteld en gasklep positiesensor afgesteld.


Stationair: C) = 0,01, HC = 3, alleen lambda = 1,8?????
Met verhoogd toerental is de lambda mooi rond de 1, dus voor APK is ie goed!!


Alleen iemand een idee waar stationair die hoge waarde vandaan kan komen???

frans1524 0
badge

16 jaar

Hallo,
de Lancer 1995 16GLi 16 klepper loopt over het hele toerenbereik slecht. Het voelt alsof hij ergens "onderin" hapert en stottert. Lambdawaarda wordt niet lager dan 1,13. Te veel voor de APK (1,00 marge 0,03). Vervangen: lambdasonde en LMM vervangen(Deijne Volkel), nieuwe katalysator, geen "hoorbare" uitlaatlek, nieuwe bougies en -kabels. 16 kleppen gesteld.
Wie weet waar ik het moet zoeken?
0633966650 (Jim)

jim launy 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.