close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Lancer: Lancer 1.3GLXi valt uit vochtig weer

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 GLXi

Hallo, ik heb sinds een maand of 3 een Lancer uit 95. Al bij de vorige eigenaar viel deze uit bij vochtig weer en dan vooral tijdens het afremmen terwijl je de koppeling induwt. Stationair vind ik het af en toe net een traktor, ligt er ook aan of de motor warm of koud is (dit doet hij altijd, dus ook bij droog weer). Loopt stationair tussen de 400 en 800 toeren. Verschilt dus nogal en hoe warmer de motor hoe regelmatiger hij loopt tegen de 800. Dit vind ik op zich geen probleem, maar het uitvallen daarentegen is wel vervelend. Ik denk dat ook de motorrubbers verrot zijn aangezien de motor licht kantelt bij het afremmen, optrekken en schakelen. Dit wordt zsm verholpen. Heeft iemand enig idee of dit allemaal met elkaar te maken heeft, of dat het iets anders is? Iemand attendeerde mij er ook op dat het de bougies wel eens konden zijn. Zijn denk ik nog nooit vervangen (135.000km).

Alvast bedankt.

Geplaatst door

JulienH (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als het bij vochtig weer echt een drama is dan zou ik beginnen met de verdelerkap, rotor en bougiekabels (en idd meteen de bougies)
dan zal ie ook meteen wel een stuk netter lopen.

Mausx 0

15 jaar

[quote=Mausx]als het bij vochtig weer echt een drama is dan zou ik beginnen met de verdelerkap, rotor en bougiekabels (en idd meteen de bougies)
dan zal ie ook meteen wel een stuk netter lopen.[/quote]
Kun je in het kort uitleggen wat ik er precies mee moet doen. Hoe ik het moet doen zoek ik wel uit via internet. Ik dacht zelf hieraan:

- verdelerkap controleren op scheurtjes en schoonmaken (bij scheuren vervangen)
- rotor schoonmaken
- bougiekables controleren (iets in het donker met een plantenspuit oid)
- bougies vervangen

Ik heb hier nog weinig verstand van, maar ben zeker bereid om het "hoe" zelf op te zoeken.

JulienH 0

15 jaar

bougiekabels zowiezo vervangen. verdelerkap en rotor zou ik ook meteen meevervangen.

je kan alles eerst controleren maar omdat hij ook niet echt lekker loopt, wat je verteld, zal dat al wel een eind helpen.

Mausx 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.