Mitsubishi Colt: lancer 1.8 gsr motor stottert enorm bij volgas

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4g93t 1.8 turbo

ik heb een lancer gsr motor ingebouwd in een colt gti . alles werkt goed , ik kan alleen niet volgas accelereren. auto houdt dan vreselijk in .
denk zelf dat het iets met de onsteking te maken heeft . iemand suggesties ?

bunk11

Geplaatst door bunk11 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Colt? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

br0ns (0) PRO, 16 jaar geleden

Onsteking wel goed afgesteld ??

bunk11 (0), 16 jaar geleden

heb al beetje met ontsteking afstellen gebrobeerd. heb alleen info over onsteking van de 4g93 (dus zonder turbo) deze hoort op 5 btdc. heb al eens opgezocht waar de ontsteking van de turbo motor op moet . de een zegt 5 btdc . de ander 19 btdc . heb beide geprobeerd maar blijf hetzelfde probleem houden.

br0ns (0) PRO, 16 jaar geleden

Bougie kabels goed ? dan wilt dit ook wel eens voorkomen

wim12199 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als je een ontsteking wil afstellen van een Mitsubishi, moet je de bruine fiche die los hangt (er zit meestal nog een hoedje op) achteraan in de kabelbundel tegen het schutbord onder de motorkap verbinden met de massa, pas dan kan je de ontsteking af regelen op 5 graden voor het bdp punt.

bunk11 (0), 16 jaar geleden

bougie kabels zijn redelijk nieuw maar zal ze voor zekerheid toch even controleren . ik heb de ontsteking afgesteld zonder gebruik te maken van het bruine fiche . zal het eens proberen met .

Vraagje . hat afstellen van de ontsteking moet toch bij een warme motor of vergis ik mij daarin?

bunk11 (0), 16 jaar geleden

heb de ontsteking afgesteld op 5 graden voor bdp punt. (fiche verbonden met massa) bij een toerental van 900 . helaas is het probleem nog niet verholpen . kwam er wel achter dat m'n einddemper lek is ,vlak voor de demper zelf (bocht) . kan dat er iets mee te maken hebben ?

wim12199 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zitten het goede type bougies er in (ngk BKR 6E 11)?
Die demper zal er volgens mij niets mee te maken hebben, en anders even de ecu laten uitlezen, misschien komt er dan meer boven water.

aapje (0), 16 jaar geleden

Ik heb ook een 4G93T motor in mijn Colt GTi. Toen ik de ombouw had gedaan had ik dat hij bij volgas geven inhield. Die kwam toen door verkeerde bougies. De onstekingsafstand is hierbij belangrijk.

NKG BK6E moet je hebben idd. Of anders Bosch F7DC of Nippondenso K20P-U. Zolang de ontstekingsafstand iig tussen de 0.7-0.8 mm is!

Het ontstekingstijdstip moet idd 5deg BTDC zijn. Dat mag ± 2 graden afwijken.

--
Als je meer wilt weten kan je mij op msn bereiken op: gdtvdeathknight @ hotmail . com

bunk11 (0), 16 jaar geleden

probleem is opgelost ! waren er 3 tegelijk .

ten eerste was de einddemper zo verrot dat de schotten voor de uitlaat zaten . (motor kon uitlaatgassen dus niet goed kwijt)
auto liep ietsje beter maar nog niet goed .

ten tweede waren het inderdaad de bougies hoewel ik er wel de goede in had zitten ,maar er waren er 2 stuk . (oorzaak ,zie punt drie)

ten derde was de kleppendeksel niet strak genoeg vastgedraaid waardoor er olie bij de bougies kwam ,en daardoor waarschijnlijk kapot zijn gegaan)

bij deze wil ik jullie bedanken voor de goede tips en adviezen .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.