close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Galant: Lange tijd wachten benzine naar gas

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Beste mensen
Bij mijn Mitsubishi duurt het heel lang voordat hij overschakelt naar gas.
Ik moet soms wel 5 km rijden eer hij pas overschakelt, ook als de motor al warm is en ik doe de motor uit en start hem weer duurt het weer zo lang. Bij de meeste Gas auto's duurt het nooit zo lang.
Ik heb een gastank van "Vialle" nu mijn vraag is die tijd van overschakelen ook in te stellen en heeft iemand anders misschien een idee waar het aan kan liggen? Alvast vriendelijke dank.
Michel

Geplaatst door

michel m-rec (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als mijn auto goed koud is, dan kan het een halve km duren voordat hij overschakeld, bij elkaar rij ik 1:300 op benzine (Carisma, 1.6) en 1:11.5 voor LPG.

Het probleem kan ook het koelsysteem zijn. Bij het gasvormig maken van vloeibare LPG wordt warmte onttrokken aan de omgeving. Als er teveel warmte wordt onttrokken, bevriest het geheel en kan niet meer op LPG gereden worden. Om dit te voorkomen wordt de koelvloeistof gebruikt om bevriezing te voorkomen. Als het koelsysteem niet goed is (werkt de interieur verwarming wel goed?) dan zou je dit probleem kunnen hebben.


Anton

abunsc 0

16 jaar

Hij schakelt over bij een koelvloeistof temp van 40°.
Die temp kun je laten instellen bij een gasinbouwer en laten checken.
Daar zou ik mee beginnen.

primera p11 0

16 jaar

Bedankt voor jullie antwoord.
Mijn interieurverwarming werkt goed,en wat ik vreemd vind wat betreft het koelvloeistof, ook al is de motor warm ik doe hem uit en start hem gelijk weer dan duurt het weer zo lang, maar ik ga even langs de gasboer.
Bedankt, Michel

michel m-rec 0

16 jaar

Doet tie dit al zolang je de auto hebt of is dit plots begonnen?.

primera p11 0

16 jaar

Ik heb de auto net 2 weken terug gekocht particulier en toen viel me op dat de benzine lampje snel begon te branden, heb n.l veel korte stukjes gereden dus iedere keer als ik de auto opnieuw starte begon hij weer op benzine te rijden, en schakelde hij na ongeveer 5 a 6 min of circa 5 km pas weer over,zelfs als de motor warm was! Duur geintje zo,baal er wel een beetje van.
Heb wel inmiddels 2 gasboeren gebeld, de 1 zei {ruissen in wezep} de tijd kan je niet instellen het zal wel je lambda sonde wezen en de 2e mailde mij, wat heel aardig was van hun {allround lpg in Spijkenisse}dat ze het met de comp uit kunnen lezen of hij op temperatuur gaat of op tijd,en als het op tijd gebasserd was konden ze het wel verstellen, dus ja ik weet het ook niet precies, moet Vialle zelf anders maar even bellen, misschien importeur ofzo. Zo dit was het laatste wat ik weet op dit ogenblik.
Ik hoop dat jij nog wat weer en anders maak ik een afspraak in Spijkenisse, wel 2 uur rijden voor mij maar ja,of weet jij nog een goede gasboer in de buurt van Flevoland of iets dergelijks.
Alvast Bedankt iedereen Groetjes Michel

michel m-rec 0

16 jaar

Als tie op temp overgaat, dan gaat tie na 5 a 600 mtr over op lpg.
Ik denk dat tie op tijd staat, getuige het feit dat het elke keer een km of vijf is.
En de tijd is gewoon instelbaar, wel via de comp.
Waarschijnlijk kun je het ook wel zelf, moet je alleen weten waar het kastje zit.
Zit een potmeter in die je kunt verstellen.
Ik weet alleen zo gauw niet meer hoe dat kastje er ook weer uitzag, de laatste keer dat ik dat ingesteld heb was bij een AG installatie.
Kijk even op de site van vialle, dan kun je kijken wie er bij jouw in de buurt zit.
Of kijk bij www.gasfx.nl, daar staan ook de dealers op.

primera p11 0

16 jaar

lambdasignaal en de teller in de lpe bepalen de overschakeltijd.
bij galant 97 werd in het het begin het koelvloeistofsignaal nog wel gebruikt ,later niet meer
kun je zelf kontroleren of er ook een geel/bruine draad is aangesloten bij de kvsensor
latere versies wordt naar de motorbelasting gekeken om een indicatie te krijgen van de motor temperatuur.
de lpe kijkt nadat de tellertijd verstrekken is,of het signaal van de lambdasensor wisselt .en als deze 5 keer arm /rijk wisselt schakelt deze over.
een lamdasonde die nog wel regelt maar niet tot de triggerwaardes van 0.2v / 0,8v komt kan dit probleem wel veroorzaken
wat ik ook meerdere keren heb gehad is dat de lpe zijn merkspecifieke software verloren had.(is te kontroleren met ddp)
bij vialle kunnen ze dat tegen een vergoeding er weer in zetten
ik denk dat je gewoon even naar iemand bij jouw in buurt moet gaan en de lpe moet laten uilezen en controleren op deze dingen

trouwens wat primera p11 beweerd over die potmeter,zou ik niet te lang naar zoeken bij een vialle lpi
(had denk ik heeel wat potjes bier op of zo)

Bedankt voor jullie antwoorden,super er is nog hoop dus.
Henk ik had even je website bekeken maar ben jij ook in staat om het evt te doen of moet ik daarvoor speciaal naar een Vialle gasboer, ja hoe moet ik het anders zeggen {gasreperateur}?
Ik hoor graag van je
Bedankt Gr Michel

michel m-rec 0

16 jaar

UPDATE: Nou vandaag naar de gasdaeler geweest in H'veen ( baas is aardige vent), mijn LPE computer is helaas kapot, (zoals de heer Kroezenga al zei) nou was het mogelijk om een 2e hands LPE-4 op de kop te tikken, dat maakt niet zoveel uit van welk merk auto, dat zou ongeveer de helft moeten schelen, maar of die te vinden is?

En nog een leuk iets,, mijn Gaspomp geeft niet altijd de juiste druk, schakelt niet altijd aan dus gaat deze ook zeer binnenkort kapot,,snik snik! Weet iemand of je tank ook kan laten reviseren en zoja weet iemand een adres? Heb de auto net 3 weken en nu al dit,, BALEN! Maar ja het leven gaat niet altijd over rozen zeggen ze.
Alvast iedereen bedankt vvor jullie reacties en ik hoop nog een antwoord te krijgen, ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verder gaat. Vriendelijke Groeten Michel.

michel m-rec 0

16 jaar

Weet je gelijk waarom die weggedaan is.

primera p11 0

16 jaar

Ja dat weet ik niet, aan de auto zelf merk je niet veel,hij rijdt wel goed, en hij de vorige eigenaar was een schilder met geen sleutelrvaring, heeft alles laten doen ,maar ja het zou kunnen misschien geadviseerd hem weg te doen. De auto rijdt voor de rest als een zonnetje, maar goed hoelang nog! Ook een beetje eigen schuld heb er wel een half uur alleen een proefrit ingemaakt, dus kon alles doen met de auto als ik had gewilt.
T'is gewoon balen, en ja NU heb ik ook wel ondekt na veel zoekwerk wat de kwalen van Vialle zijn.

michel m-rec 0

16 jaar

Dat word een nieuwe tank van 800 euries!.
Hoeveel heeft tie gelopen?.

primera p11 0

16 jaar

Hij heeft nu 197.000 gelopen.
Maar klopt het dat er ook mensen zijn die hem kunnen reviseren,wordt niet aangeraden geloof ik,, maar ja de centjes zijn bijna op.

michel m-rec 0

16 jaar

ik heb nog wel een gebruikte pomp liggen ,alleen waarom als de auto goed rijdt wil je die vervangen.
het opschakelen van de pomp wordt bepaald nagelang de motorbelasting
en wat betreft de lpe moet er precies dezelfde weer in (zie software nrs op lpe)

Beste Kees, bedankt voor je reactie.
Ze hebben geconstateerd dat de LPi druk soms wegvalt soms ineens naar 740, Dan loopt de pomp ook niet meer hebben ze opgeschreven.
Wel zei de monteur dat je gewoon net zolang door moet rijden totdat hij stuk gaat( kan geen kwaad voor de rest) zeiden ze.
En het valt mij ook wel op dat als ik de moter start je soms even de pomp hoort lopen en na 5 sec weer uitvalt, maar dan laat ik de moter altijd even 5 min stationair lopen vanwege het laat overschakelen.
Wat betrft de LPE-4 computer heb ik er waarschijnlijk 1 op de kop weten te tikken, zei zeiden de LPE-4 heeft een zwarte achterkant en diegene die ik heb gezien op een foto heeft dat ook, maar ik heb wel 1 vraag: kun je de LPE computer er zo uithalen en die andere erin doen om te testen of moet ik met de nieuwe weer naar de Vialle specialist, en anders bel ik weer even met H'veen. Bij voorbaat dank en als de pomp evt kapot gaat neem ik evt wel even contact met u op, als u hem al niet kwijt bent.
Vriendelijke dank,, Michel

michel m-rec 0

16 jaar

Bij het starten is het normaal dat je pomp even hoort, hij draait op een hoger toerental om op druk te komen.
Daarna gaat tie naar een lager toerental.

primera p11 0

16 jaar

Primera bedankt voor je antwoord
Maar soms hoor ik de pomp wel even draaien in het begin, de andere keer weer niet.
Dan luister ik bij de pomp en dan hoor ik ook geen klein beetje toerental.
Maar ja ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo heel veel verstand van, ik wacht wel af hoelang hij evt nog mee gaat.
Bedankt

michel m-rec 0

16 jaar

Update: Vandaag een 2e hands LPE-Computer gemonteerd en zoals het nu lijkt doet hij het weer goed,bij warme motor schakelt hij weer netjes na ongeveer 20 seconden, koude motor moet ik morgen even proberen.
Iedereen tot zover bedankt voor het meedenken Primera en henk, nogmaals dank.
Groeten Michel

michel m-rec 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.