Mitsubishi Outlander 2008: Lekstroom

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4B12, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 125

Sinds kort loopt de accu leeg
Na metting vind ik 0,6 amp stroom na uitzetten
Bij 2 zekeringen er uit is 0,2 na 30 min 0,0
Het zijn de zekeringen no 9 en 10
Bij zekering 9 = binnen verlichting
en zekering no 10 =module ?
Waar dient deze module voor en waar zit die verstopt ?
Voorlopig dan maar zonder binnenverlichting

Maar ik wil wel deze module controleren of vervangen
Of laten controleren
Wie kan me helpen

Peter2024

Geplaatst door Peter2024 (60) , lid sinds 1 week geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Outlander? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

limbra (700), 1 week geleden

Hoe heb je gemeten ?
Als je direct na het uitzetten / afsluiten / openen van de auto gaat meten zijn de systemen nog actief,
Je kunt pas de lekstroom / ruststroom meten nadat de systemen in rust zijn,
dit is na +/- 15 à 20 minuten,
portier en motorkap open laten, 15 à 20 minuten wachten en dan de meting uitvoeren,
zekering no:9 is idd van de binnenverlichting,
zekering no:10 is (volgens mijn info) van de hazard warning flashers (gevaren/alarm lichten),
staat er in het zekeringen schema van jouw auto niet bij welke module ?
tevens de accu-spanning meten in rust (motor uit),
en de laad-spanning bij draaiende motor, (bij +/- 2000 tpm),
een slecht wordende accu kan dit probleem (accu loopt leeg) ook veroorzaken.

Peter2024 (60), 1 week geleden

Hoi bedankt voor het meedenken
Ontdekt
De module is van het stoelkantelmachanisme achterbank
Ik heb op de accu gemeten met een volt amp meter
maar op het t moment dat je de meter aansluit op de -Pool geeft de meter 0,6 aan en zakt dan terug naar 0,2 amp
Het lijkt of het systeem even opnieuw geactiveerd word
Moet ik misschien gaan meten met een amp tang ipv een meter ?
Dan kan de - Pool aangesloten blijven ?
De accu verliest aangesloten 0,2 volt per dag
Graag hoor ik je mening grt Peter

Peter2024 (60), 1 week geleden

Ho ja , nog even de accu is 8 maanden oud en
Bij langzaam draaiende motor geeft deze 14,4 volt aan

limbra (700), 1 week geleden

Dat er 1 of andere module "wakker" wordt zodra je de multimeter aansluit
tussen min kabel en de min pool (accu) is mogelijk,
Laat de auto voordat je gaat meten eens een uur met rust, dan weet je zeker
dat alle systemen in rust zijn.
misschien idd een beter idee om de rust / lek stroom met een ampere tang te meten,
dan hoeft idd de minkabel niet los van de accu en blijven de systemen in rust stand,
verwijder zekering no:10 eens een paar dagen en controleer of de accu dan nog leeg getrokken wordt,
rij je veel korte stukken met de auto ? ook dit kan ten koste gaan van de accu,
De leeftijd van een accu zegt niet altijd alles, ook een nieuwe accu kan kapot gaan,
De laadspanning van 14,4 volt is goed,
als je de meting met een amperetang gedaan hebt en de rust / lek stroom is niet
te hoog (niet hoger dan 0,04 à 0,08A) dan kun je het beste de accu eens laten testen bij een garage.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Outlander of stel zelf een nieuwe vraag.