2.4 GDI loopt op 2 cilinders.
Bobines zijn inorde. buitenste injectoren (cil 1 en 4) krijgen geen signaal.
Wordt het systeem opgesplitst in 2 groepen met ieder een eigen signaal?
en zo ja waar komt dit vandaan?
Groeten,
Guido
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De sturing van de injectoren gaat via een soort van transformator, de injectoren worden gestuurd met een hogere voltage . Deze injector-driver zit onder de motorkap, op de linkse veerpoot, een zwarte doos met koelribben op, deze zal hoogstwaarschijnlijk defect zijn.
Weet jij misscchien hoe hoog de spanning moet zijn?
Ik heb de uitgangen met een probe 12/24 volt getest
Zal maandag even zoeke naar de trafo
Bedankt zover
nieuw fenomeen bij ontdekt:
Rembekrachtiger werkt niet.
Als ik aan de vacuumslang voel dan blaast en zuigt ie kort achter elkaar met andere woorden geen vacuum.
Ga het morgen eens opzoeken hoeveel de voltage bedraagt op die injectoren. Ik twijfel nu zelf of het 50 of 100 volt was.
Voor die vacuum : kijk maar eens in het stukje die uitsteekt uit de inlaatcollecteur, het zit zeker verstopt met plakkerige roet.
heb ik ook eens gehad bij pajero pinin toen werden 2 injectors constant open gestuurd waardoor de auto verzoop.toen zat het probleem in de injector aansturing
Storingsgeheugen van zo'n ding uitlezen gaat bij mij ook al niet want er zit een of andre vreemde stekker voor onder het dashboard aan de bestuurderszijde. Geen OBD2 dus. Enig idee wat ik hier mee moet? Dealer hier kent helemaal geen GDI en hebben daarom geen trek in deze auto.
als het goed is zit er gewoon een obd stekker onder dash bestuurderszijde, zitten wel 2 stekkers een is een witte de ander [zit er vlak bij ] is een 16 pins obd2 stekker. als je de bougies er uit draait komt er dan extreem veel benzine uit de gaten van bougie 1+4 ? en rookt de auto flink als dat zo is en je hebt hier de mogelijkhed toe zou ik de injector aansturing proberen te wisselen met een anderen.
veel benzine uit 2 en 3
krukas sensor is onderverdeeld in twee delen 1 voor 1en4 en de andere helft voor 2en3
waarschijnlijk is de balansas riem gebroken en tussen de sensor gekomen
17 jaar
als de balans as riem tussen de krukas sensor zit dan start de auto niet meer.
Heb je de eobd aansluiting al gevonden?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar