close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Outlander 2009: Mitsibushi outlander

Bouwjaar: 2009, Brandstof: LPG, Transmissie: Automaat, Motorcode: 4B12, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 125

Auto rijd +/- 30 kilometer per uur en in eens geratel en gelijk gestopt ,en toen ik weer wilde weg rijden geratel en bonken / stoten alsof je in de 3/4 versnelling weg probeerd te rijden.
Gelijk gestopt en auto uit gezet.

Had daarvoor geen enkel probleem of rare geluiden of vreemd rij gedrag dat erop zou duiden dat er iets zou zijn.
Ook geen mil of storingen in de auto.

Na diagnose/uitlezen kreeg ik eertse melding P0715 ingaande toeren sensor op de automaat bak.
En daarna de code P0868
Olie gecheckt en is op niveau
Toerentalsensor ingang bak vernieuwd [geen 2 de handse van sloop]
Moter loopt goed en netjes.
Zodra ik de auto start loopt hij netjes,zet ik hem in D dan gaat hij met 2000 A 3000 toeren kruipend naar voren halve meter.
Stop dan om niks te forceren.
En als ik hem dan in R zet 2000 tot 4000 toeren en dan met moeite en veel bonken achter uit na 10 a 20 cm gestopt.
Weet iemand raad ,en waar zit de ecu /ecm van de automaat bak
Welk relais / zekering [en ] zijn van de automaatbak.
En of wat het euvel zou kunnen zijn?
En als de bak gereviseerd moet worden ,weet iemand dan een goed en voordelig adres waar ik dat kan laten doen.
Is een cvt automaat .
Automaatbak wordt dan los gebracht.
Hoop dat iemand raad weet .

Geplaatst door

outlander II (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik gok dat er iets met de bak of aandrijfas is.
Laat eerst eens door een garage goede diagnose stellen we vliegen nu van de hak op de tak.
Ze kunnen dat ook bij je thuis .

Er is diagnose gesteld en daar kwamen 2 foutcode,s uit.
1 was p0715
2 was p0686
Na vernieuwen toerentalsensor ingaande op de automaakbak gereset en gestart.
Probleem is er nog alleen na opnieuw uitlezen geeft hij geen nieuwe foutcode,s meer.
Is uitgelezen met autel ms906bt diagnose kast.

En voordat ik de bak laat reviseren wilde ik eerst wat meer informatie.
Omdat als ik op Google kijk ik op P0686 alleen maar info vindt over bijvoorbeeld zekering , relais ,ecm ,slechte accu (deze is overigens net nieuw ) slechte dynamo ( maar laad netjes op )
Heb zelf meer het idee dat het in de ecm zit die de bak aanstuurt.
Maar zie maar 1 computer zitten onder de motorkap naast de accu.
Denk dat deze voor de moter is,maar weet dat niet zeker.
Vandaar ook de vraag waar de ecm van de automaat zit.

En kregen ook melding van low pressure oil 1 keer bij eerste keer uitlezen.
En nu geeft hij geen enkele foutcode meer bij uitlezen,ook is het motormanagement lampje niet gaan branden en deze werkt wel,als je contact aan zet enals je start gaat het uit.

Bericht voor kaliedo,
Had verkeerde foutcode opgeschreven en vervolgens daar de des betreffende oorzaken bij gezocht via Google.
Echter is het dus NIET foutcode P0686 maar P0868 low pressure oil .
Ga vandaag even de oliedruk sensor opzoeken en dan kijken of ik deze kan bestellen en vernieuwen.
Want onderdelen bij de aftermarket voor deze auto zij niet makkelijk te vinden en bij dealer ga je voor de hoofdprijs.
En dat is op zicht niet erg als je zeker weet dat dat het probleem is dan.
Maar bij zoeken naar een probleem en dan alles vervangen loopt in aardig in de kosten.
We hebben al wel nieuwe filters en nieuwe olie besteld en gaan dat ook even samen met de oliedruk sensor vervangen en dan kijken wat daar uit komt.
Maar het blijft raar dat hij ineens en op afstand van 10 meter er mee gestopt is.
Normaliter krijg je wel eerst symthomen dat er iets kapot gaat behalve bij electrische installatie.
Mocht je nog iets weten hoor ik dat graag van u.

Oliedruk van de motor terwijl de motor goed loopt zeg je. Dan is daar dus niets mee aan de hand.

Zou denk ik toch eerst naar de aandrijfassen kijken zoals Kaleido aangeeft. De ECU van de Automaatbak zit vaak bij de bak zelf gemonteerd (maar heb zelf geen ervaring met de Outlanders)

memos 255
badge

1 jaar

Heb wat onderzoek gedaan en het blijkt dat de oliedruk sensor en temperatuur sensor in de bak zitten.
Dus om die te vervangen moet de bak eronder uit en open gemaakt worden.
Dit is niet iets wat je zomaar doet.
En dan is de mogelijkheid ook nog dat de interne oliepomp van de bak kapot kan zijn,dus er zijn te veel mogelijkheden wat er fout kunnen zijn dat ik dan toch maar kijk dat de bak gereviseerd moet worden.
Is er mischien iemand die dit privé kan doen of iemand kent die dat privé kan doen .
Bak wordt dan los geleverd.
Geen kwakzalvers of beunhazen die er heen verstand van hebben.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Outlander of stel zelf een nieuwe vraag.