Heeft iemand ervaring met een 3.2DID die in de prak draait?
Pajero is bij het rijden gaan ratelen en kletteren, motor defect.
Mogelijke oorzaak? Ongeveer 100.000km.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat de distributieketting geknapt of versprongen is
Tussen de 2 nokkenassen aan de distributiezijde zit een kettinggeleider waarop een nylon stuk zit, dit nylon stuk durft af te breken en in de distributieketting te draaien met alle gevolgen vandien, als je het kleppendeksel af neemt, zie je die geleider zitten. Ofwel is er een injector defect, en heeft schade aangericht in een cilinder.
Om het met zekerheid te weten, zal je hem toch moeten demonteren.
Is het niet vroeg dat een verstuiver zou begeven bij 100 000 km? Iemand ervaring met de levensduur van zo'n verstuiver?
Kan de EGR-koeler er voor iets tussen zitten? Kan iemand me technische nota TN/14-03-003 van mitsubishi bezorgen?
De eerste zuiger blijkt compleet verbrijzeld en gesmolten.
pdg2@telenet.be
Waar zit de temperatuursensor? Klant heeft geen hoge temperatuur vastgesteld. Als het koelwater verdwijnt langs een defecte EGR-koeler, zal de temperatuurmeter dan oplopen? Als er geen koelwater meer is en de temperatuursensor meet in het koelcircuit, dan zal de temperatuurmeter toch niet stijgen?
dat klopt,de temperatuurmeter geeft niets aan als er geen water in zit!warmtewisselaars gaan geregeld(uitwendig)kapot,bij de vrachtwagens loopt er een modificatie/terugroepaktie voor om ze kosteloos te laten vervangen.Als er 1 cillinder weggebrand is denk ik toch meer aan een slechtwerkende verstuiver.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar