Hallo allemaal,
Van de week op de autobahn ineens minder trekkracht en raar geluid uit t vooronder van mn Mitsubishi Sigma 3.0 V6.
Uit nader onderzoek is gebleken dat ik op 1 cilinder (voorkant) geen compressie meer heb.
Zit nu telefoontje af te wachten van de garage (universeel) of het een klep of de zuiger is.
Iemand enig idee of dit het einde is van mijn o zo fijne Sigma?
Wat kan ik verwachten voor kosten mocht het een klep zijn?
Alvast bedankt!
Een balende automobilist.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoe wil je repareren
alleen (event) de klep
of goed
1 klep met geleider kopset paar uurtjes
niet onder de 8 a'900
Bedankt voor je snelle antwoord.
Kan de oorzaak verkeerde olie en/of filter zijn?
Vorige week net nieuwe remmerij + beurtje gehad bij de Profile namelijk.
16 jaar
en wat is dat BEURTJE geweest
olie filter en klaar???
bulk 10 W 40 van specificatie 1950
0,15 per liter????inkoop
hoeft niet slecht te zijn
maar hoe en wat met de beurt gedaan
meestal weten ze nog net een bougie te vervangen als ze m zien zitten
en de rest ???
Was klein beurtje, enkel filter en olie 10W40...voor de rest nieuwe schijven/blokken en balanceren+uitlijnen.
Heb voor mijn eigen gemoedsrust toch ook gerenommeerd demontagebedrijf gebeld. 500 voor een goede 3.0 v6 sigma ruilmotor met 164.000 erop.
Wat is wijsheid? Repareren of swappen?
16 jaar
Dat is afhankelijk van de schade aan de motor. Ik vind 500 goedkoop voor deze motor. Het is een dijk van een auto heb er wel eens aan gewerkt het is een staaltje vernuft dus jammer dat het zo gelopen is.
De meeste monteurs griezelen van snel fitters.
Zo als Jerry zegt:
en wat is dat BEURTJE geweest
olie filter en klaar???
bulk 10 W 40 van specificatie 1950
0,15 per liter????inkoop
hoeft niet slecht te zijn
maar hoe en wat met de beurt gedaan
meestal weten ze nog net een bougie te vervangen als ze m zien zitten
en de rest ???
snel fitters zijn voor banden en uitlaten meestal heeft er daar ooit een man een jaar of zo op de LTS in de klas auto techniek gezeten. De rest heeft een cursus gehad in "hoe klop ik geld uit de zakken van de klant".
Als je garage weet wat er aan kapot is kunnen we je een goed antwoord geven of repareren of een ruilmotor.
Ok, ik wacht eerst ff af wat mn garage ervan zegr. Ze zouden met een endoscoop gaan kijken.
Zodra ik wat meer weet meld ik me weer.
Alvast bedankt!!
16 jaar
Nou, het is toch een verbrande klep. Reparatiekosten (ruim) geschat 1500euro.
Reparatiekosten, andere motor of andere Sigma (van partikulier) ontlopen elkaar niet zoveel.
Toch wil ik doorgaan met deze auto en trekt een andere motor me momenteel meer dan reparatie.
Een echte oorzaak kon de garage me niet geven. Ik zoefde op de autobahn met 170 en minderde gas vanwege een 3/4 opgelopen temp. meter. Deze zakte direct maar het kwaad was al geschied.
Bij reparatie weet ik niet de toestand van de overige kleppen, de garage zou enkel de voorste rij -waar het probleem zit- doen. Straks begeeft er eentje van de achterste rij het.
Bij andere motor weet ik ook niet de toestand die binnenin zit maar enige vorm van garantie zat er wel op. Uiteraard niet op het omhangen, wat verreweg de grootste kostenpost is bij deze keuze.
Ik laat de gemoederen nog ff rondspoken in mn hoofd en wacht met spanning reacties af. Vind t een lastige keuze.
16 jaar
Hoe is de toestand van je eigen motor? Olieverbruik, lekkage? liep nog erg goed want je reed 170.
Van de andere motor weet je niets. Ik zou de kop er afhalen kijken hoe de kop is en dan kun je ook goed in de cilinders kijken. Je rijdt niet op gas dus ik denk dat het met de cilinder kop wel mee valt. Als de kop er af is zal er misschien ook veel troep rond de nokkenassen zitten en dan is een goede schoonmaakbeurt ook nodig.
Andere motor kun je door verwijderen van kleppendeksel ook bekijken hoe het er daar uit ziet.
Als je zelf weet dat je eigen motor goed is dan is vervangen van de motor niet altijd een oplossing je weet niet wat je krijgt.
Andere motor kun je door verwijderen van kleppendeksel ook bekijken hoe het er daar uit ziet.
Als je zelf weet dat je eigen motor goed is dan is vervangen van de motor niet altijd een oplossing je weet niet wat je krijgt.
maarje kan wel t oude blok bewaren
krijg je dan en probleem heb je onderdelen zat
dat is de andere kant van een ander(risico) blok
ff nog, dan is het weer vakantie tijd
[url=http://imageshack.us][img]http://img338.imageshack.us/img338/4056/...[/img][/url]
oeps
k ben 15
2 linkerhanden
zit onder minimum jeugd loon
zit totaal geen f(l)ut in
ben zo traag als maar kan
en die vingers
die zijn getraind op prikken
en die blik verrad
Het is toch een andere motor geworden.
Krijg er garantie op (in die zin dat mocht het olieboot zijn dan mag ie terug. In/uitbouw valt niet onder de garantie) en via de demontagebedrijf een goedkoop 'swap-adres' gekregen.
Al met al toch paar honderd euro goedkoper dan reparatie.
16 jaar
succes
en laat weten hoe t is geworden
Het is mee en tegengevallen.
Meevaller was dat ik m maar een week kwijt ben geweest en dat de monteur me heel erg gematst heeft ivm uitgelopen werkzaamheden, halen van motorblok en overige onderdelen.
Tegengevallen is dat de radiator ook vervangen moest worden, evenals 6 platinum bougies maar al met al ben ik weer koning te rijk. Het zoeft echt heerlijk!!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Sigma of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar