Mitsubishi carisma: multiriem half op de poelie

Bouwjaar: 2005

hoi een vriend van mij heeft een carisma 19td deze heeft pas een koprevisie gehad i.v.m. een een geknapte distributieriem deze is geknapt naar 20000km.Nu valt ons op dat de de multi riem 2 tanden over de poelie steekt bij de poelie van de cilinderkop een paar keer terug geweest naar de plaatselijke garage riem goed gelegd poelie onder er goed opgezet(de onderste) maar het probleem is naar 700km weer terug.De span rolmet die veer maakt ook redelijk veel lawaai vind maar deze zou nog goed zijn .heeft iemand dit eerder meegemaakt of heeft goede raad,alvast bedankt groetjes richard

richard007

Geplaatst door richard007 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

wim12199 (0) PRO, 18 jaar geleden

Is dit bouwjaar 2005 juist? maw. is het een turbodiesel of 1 met common-rail?
Als het een turbodiesel is, moet je inderdaad de spanrol samen met het opspangedeelte vervangen, deze is verantwoordelijk voor het aflopen van de v-riem, die op zijn beurt tussen de distributieriem draait, meermaals tegengekomen. Dat van die spanrol kun je zelfs horen aan het dof geluid als je hem laat draaien aan de kant van de riemen. Meestal als de distributie een paar tanden versprongen is, breekt ook de spie af aan de binnenkant van het nokkenastandwiel, dus let op!

richard007 (0), 18 jaar geleden

hoi hoi sorry vergeten erbij te zetten deze carisma is van het bouwjaar 2000 1.9 een turbo diesel en bij 200000 km hebben ze distributie riem vervangen en 220000 is ie geknapt.deze mulitie riem is heel lang en de spanrol word in princiepe door een veer op spanning gehouden,bedankt voor je reatie wim

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.