via een baas die ik ken heb ik een carisma kunnen aankopen voor een spotprijsje.
het betreft een carisma van het jaar 99'
113.000km
airco en electriche ramen
nergens geen roest, altijd voorzichtig mee gereden geweest en altijd op tijd zijn onderhoud gekregen.
enkel de banden vooraan zijn aan vervanging toe
heb deze kunnen aankopen voor slechts 500euro wat helemaal niet veel blijkt te zijn met een blanco keuring.
nu voor de aankoop merkte ik wel op dat er een dikke zwarte brij in het koelreservoir zit, was precies een laag dik vet.
volgens mij zou de koppakking het kunnen begeven hebben.
een garagist die ik ken zegt dat het heel waarschijnlijk de kop zal zijn die gebarsten is (olie naar koelvloeistofkanaal) en plakt er zoiezo een prijs op van boven de 3000euro.
ik weet dat enkele opel modellen daar last mee hadden maar de kostprijs lag alles behalve zo hoog voor een revisie kop.
zou ik het toch bij het rechte eind kunnen hebben dat het mss enkel maar de koppakking is?
verder staat het oliepijl na 2000km nog altijd goed, de auto pakt ook goed op wat betreft het schakelen enz..
er zit in elk geval ook geen koelvloeistof in de olie ook.
mss een fout geweest in de garage???
graag enkele suggesties en eventuele kostprijs voor herstelling werken.
mvg,
derycke bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is gewoon de koppakking die lekt van een oliekanaal naar een waterkanaal, dit gebeurt wel meer.
idd, dat denk ik ook, dus gewoon de koppaking vernieuwen zou normaal voldoende moeten zijn, dus niet de gehele kop.
ben niet zo ervaren met mitsubishi wat ik niet weet wat de meest voorkomende gebreken zijn.
alvast hartelijk bedankt voor het antwoord :)
16 jaar
Kijk eerst eens of het probleem er nog is (snuffeltest of zo). Misschien heeft de vorige eigenaar het al laten repareren hoewel je voor 500 euro (is dat lager dan de export prijs?) natuurlijk wel de nodige problemen kunt verwachten.
16 jaar
dat is het enige probleem dat er zou aan voor de moment.
heb eens het hele koelstysteem leeg gehaald en gereinigt
voor de moment komt er nog geen olie inhet systeem
ook het oliepijl blijft goed.
of dit de export prijs is weet ik niet.
weet in elk geval dat het een goedkope wagen is voor zo een prijs.
dan mag je er nog eens 600 euro kosten aan doen,
de staat van het voertuig plus de lage km stand maakt toch veel goed.
ook is het volledig ingevuld onderhoudsboekje erbij,
kan altijd eens nacraag doen in de garage ove eventueel een lekkende kop pakking.
thx voor de reactie :-)
16 jaar
heb eens fotokes op e pc gezet van wat er eigenlijk in het koelreservoir zat.
ziet er mij eigenlijk totaal geen olie uit maar gewoon heel dik vet spul, precies grafiet vet of zo
was zo dik dat ik dit eruit moest halen met mijn vingers.
zoals je kan zien met het reservoir ondersteboven bleef het spul eraan kleven
[url=http://imageshack.us][img]http://img292.imageshack.us/img292/1232/...[/img][/url]
ook op mijn vingers bleef het kleven, het ruikt ook naar een soort vet, zou denken aan lagersvet
[url=http://imageshack.us][img]http://img184.imageshack.us/img184/1633/...[/img][/url]
de hoeveelheid soort vet ik eruit heb gehaald of eruit kon krijgen, daarna het geheel eens gespoelt met benzine en remreiniger.
[url=http://imageshack.us][img]http://img391.imageshack.us/img391/4694/...[/img][/url]
16 jaar
lol, ben zo nog effe de motor aan het oppoetsen, niet dat hem zo vuil is maja,
en merk op dat er op het motorblok staat RENAULT FDE of zoiets,
zou er dan een renault motor steken in een mitsubishi ???
ben eigenlijk nie zo een voorstander voor franse wagens.....
16 jaar
Motor en bak zijn Renault, Steekt ook in bepaalde types Renault en vroeger ook in Volvo ik dacht V40.
Afgezien van een paar kleinigheden een probleemloze wagen, naar mijn ervaring toch. Heb 220000 km en gaat probleemloos door de autokeuring.
Succes ermee!
16 jaar
Ziet er bekend uit. Bij m'n vorige Carisma TD kon je op een gegeven moment het koelvloeistofpeil niet meer aflezen. Bij de huidige Carisma TD is er na een radiateurvervanging een beetje aanslag ingekomen. Dit is er nu grotendeels weer uitgespoeld tijdens een koelvloeistofverversing.
16 jaar
het probleemis opgelost.
hel het systeem gespoelt en er komt geen olie of vet meer in het reservoir.
het is best mogelijk dat de vorige eigenaar haar exman die de auto wilde afkopen dit met opzet heeft gedaan om de prijs omlaag te drukken.
gisteren naar de keuring geweest, heb wel een rode kaart voor het licht vooraan, straald niet goed genoeg,
het is de spiegel die bovenaan precies aan het afbladeren is.
ineens een nieuw licht gaan bestellen bij de garage en de prijs valt goed mee.
174voor een compleet nieuw licht, is dan ook het enige van probleem dat er was op de keuring.
bedankt voor de reacties in elk geval
grtz bart
16 jaar
[quote=Roland10244]Motor en bak zijn Renault, Steekt ook in bepaalde types Renault en vroeger ook in Volvo ik dacht V40.
Afgezien van een paar kleinigheden een probleemloze wagen, naar mijn ervaring toch. Heb 220000 km en gaat probleemloos door de autokeuring.
Succes ermee![/quote]
idd, de wagen rijd verder wel goed en trekt ook goed op.
hopelijk hebben wij evenveel succes met de wagen als bij u ;-)
grtjs bart
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar