close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi L400: oliedruk

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 4d56td

Hallo, ik ben alweer enige tijd aan het stoeien met een mitsubishi l400.Na het vervangen van de cillinderkop liep na 2weken de drijfstanglager van de 4de cillinder eruit.(daar was ook de eerste keer de kop gescheurd!)Draaiend gedeelte heb ik toen gede+monteerd en de oliepomp meteen meevervangen.Na een week komt klant met de klacht dat de motor koud de eerste 2minuten nogal tikt,na de eerste 2minuten is dit volledig weg.(a mijns inziens uit de cillkop!)ook is dan te zien dat het oliedruklampje iets langer brandt als normaal.De klant zegtook dat als de wagen van de snelweg afkomt en goed warm is het oliedruklampje stationair gaat branden.Na aanleiding van deze klachten ben ik oliedruk gaan meten. koud kwam ik op 5bar en op bedrijfstemperatuur op ongeveer 0,4 bar. normaal moet de oliedruk dan 0.8bar zijn,ik zit dus aan de te lage kant.(het druklampje gaat branden op 0,3 bar)Wat kan hiervan de oorzaak zijn??Iemand nog een goed idee??

Geplaatst door

alfons262 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het zou het overstortventiel kunnen zijn, wat door het slijpsel van het kapotte lager niet meer netjes afsluit.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

enig idee waar dit ventiel zit?in de nieuwe oliepomp? ik hoor het wel.

alfons262 0
badge

18 jaar

daar moet ik je bij deze auto het antwoord op schuldig blijven.

hellbat 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L400 of stel zelf een nieuwe vraag.