Hallo particulieren en techneuten,
De auto is pas weggeweest voor een beurt, na de beurt zijn eigenlijk de problemen begonnen.
Hij lekte olie en het oliepeil stond ver boven het bovenste merkteken (3 a 4 cm), terug geweest en het oliefilter lekte. Hij zou nou goed moeten zijn het op het goede peil gezet.
Dag later nog steeds lekkage en het peil stond nog steeds te hoog, nou was er een schrijven van de Mitsubishi gekomen dat bij een bepaald serienummer de peilstok en oliesensor vervangen moest worden (onder garantie).
is gebeurd maar lekte nog steeds, nu was het een oliedruksensor die lekte en moest ook vervangen worden, ook laten doen. Nu lekt hij nog steeds maar niet zo veel meer, terug geweest en nu is het een keerring van de krukas die lekt maar het peil staat nog ongeveer 1 a 2 cm boven peil. Kunnen de problemen komen doordat het oliepeil veel te hoog is geweest waardoor de lekkages zijn onstaanzodat het misschien te verhalen is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij een te hoog peil kan de carterdruk zover oplopen dat keerringen eruit geblazen worden.
Hallo Tom,
Als ik dit laat repareren kan ik daarna nog meer reparaties verwachten van andere keerringen of punten die kunnen gaan lekken, het zou nu gaan om de keerring aan de voorkant maar aan de achterkant blijkt er ook een te zitten waarvoor de versnellingsbak er af zou moeten.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar