Hallo we hebben een outlander op gas met 224000 km op de teller. Een aantal maanden geleden begon het motorlampje op het dashboard te branden en hadden we het gevoel dat de motor op drie cilinders loopt. Omdat deze storing vaker terug kwam, hebben we de olie, de filters en de bougies vervangen. Daarna was het probleem er nog steeds. We hebben de ontstekings (bobine?) nog omgewisseld maar de storing blijft in cilinder 1 zitten.
Bij de dealer zeggen ze, de klapstelen zijn uitgerekt en moeten vervangen worden. Het automatische klepstelsysteem is uitgesteld en kan het niet meer opvangen. Cilinderkop er af revisie en nieuwe kleppen zou ongeveer 1200 euro kosten.
Kan dit ook nog andere oorzaken hebben?
En zijn er nog oplossingen die minder centjes kosten?
Groeten,
Ronald
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij sommige motoren kan je wat van de klepsteel afslijpen zodat je weer even kan rijden . Als het een uitlaatklep de boosdoener is is deze nu zodanig beschadigd dat deze vervangen MOET worden .
Het komt ook voor dat de inlaatkleppen weg zakken . Er verbrandt niets maar de zittingen moeten vervangen worden .. Het ligt er dus maar aan wat je er voor over hebt .
Zo'n garage wil ook geen hobby-werk leveren .
Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Outlander of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar