Mitsubishi Outlander: houd in en stotterd soms en krijg code p303 cilinder 3

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000 cc

beste techneuten graag wil ik van jullie een mening omtrend mijn probleem met de mits outlander, deze wil nog wel eens inhouden en stotteren tijdens het rijden op de rijksweg en na lange rit gaat hij soms op 3 pitten lopen (meestal bij afslag van de rijksweg)en krijg in p303 cilinder 3 misfire maar met de garage 4 dure longlife bougie vervangen en electronische bougie doppen onstekingen vervangen maar het probleem blijft.

en het ergste is na paar minuten is het probleem weer weg en draait hij weer op 4 cilinders en meestal na een dag gaat het lampje ook weer uit van het motormangement.

wie weet raad.

alvast bedankt voor de meningen

piet

pietvld

Geplaatst door pietvld (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Outlander? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Heb je dit ook op benzine?.

Roelke79 (0), 11 jaar geleden

Het klinkt cliché, maar problemen die komen en gaan zijn 9 van de 10 keer electrische problemen.
Misschien heb je ergens een slechte massa, ik zou de boel eens goed inspecteren en/of doormeten.

Succes iig.

hobbyfiel (0), 11 jaar geleden

je probleem zjn de gasinjectors.deze zijn vervuild.
is prijzig maar die klote dingen zitten aan de onderkant van je inlaat spruitstuk.alles moet eronder uit.succes

gerard3560 (0), 10 jaar geleden

hallo

ik ken het probleem en heb zelf ook een Outlander op LPG.
het probleem is waarschijnlijk dat je bobine doorslaat.
ikzelf heb dit probleem gekregen bij ongeveer 90000 km, het probleem was volgens de gasboer dat ik de bougie,s niet had vervangen na 30000 km ( er zaten bougie,s in die 100000 km mee zouden moeten gaan )
dat klopte wel volgens hem, maar dat geldt voor benzine en niet voor LPG.
ik heb er 2 andere bobine,s opgezet van de sloop , 4 nieuwe bougie,s ( de standaard goedkope bougie,s dat doet de mitsubischi ook bij deze modellen op LPG om de 30000 km ) 2 nieuwe kabels en het probleem was voorbij.......tot een maand geleden toen begon het weer.
Als ik nu in het donker onder de motorkap kijk zie ik weer de bobine,s doorslaan, en ik heb dus weer een uitdaging.
het probleem is volgens de gasboer dat de bobine,s een hogere stroomsterkte moeten ontwikkelen om de bougie,s te laten vonken, en dus het gas te laten ontsteken.

hobbyfiel (0), 10 jaar geleden

Hallo,
gerard3560
Ik heb ook een bobine kapot gehad in mijn lancer 2.0 liter.
Daardoor is ook mijn katalysator opgeblazen.
Maar het probleem van inhouden en motormanagment lamp lag bij mij niet aan de bougies of bobines.
Bij optrekken op 3 cylinders lopen .Dan weer een tijdje alles goed en dan opeens weer de bekende gele lamp.
Ik ben daarmee naar baarlo gereden daar hebben ze ook alles ingebouwd.
Hun hadden het vermoeden dat het aan de gasinjector lag.GEZIEN DAT HET OVER ALLE CYLINDERS BETROF CODE 301 302 303 304 IN WILLEKEUR.
Nadat ze de (sproeiers) van de injectors hebben vervangen heb ik daar geen last meer van gehad. Het overstappen naar de goedkopere bougies slaat nergens op, gezien de hitte bestendigheid hiervan.Die sproeiers zijn kleine koperen pijpjes die vervuild kunnen raken.Als deze vervuild zijn kan het voorkomen zoals in mijn geval dat er bij gas loslaten ijsvorming ontstaat en desbetreffende cylinder geen gas krijgt.Omdat er geen ontbranding ontstaat gaat de weerstand bij de bougie wel omhoog.Die sproeiers zijn niet duur alleen je kunt er zo niet bij en moet er het een en ander weggeschroefd worden. Dit is overigens alleen het probleem bij vialle lpi.Ik heb nu 263000 km op de klok staan en verder is alles nog origineel af fabriek op de voorste remschijven ,bobine en uilaatspruitstuk katalisator na.Ik hoop je hiermee toch van dienst te kunnen zijn. Succes ermee gr Marco

pietvld (0), 10 jaar geleden

állemaal hartelijk bedankt heb de lambda sonde /bougie/onstekingen 2X/ vervangen heeft allemaal niet mogen baten ik ga nu maar een proberen sproeiers van de injectoren te vervangen want ik krijg nl de zelfde codes als hobbyfiel 301 tot 304...


probeer het nog aan te geven als het gewerkt heeft allemaal bedankt

HansOutlander (0), 10 jaar geleden

Hallo Allemaal,

Ben zeer benieuwd, heb hetzelfde probleem zeer onregelmatig.
Heb de bogies, bogiekabels vervangen en bobines verwisseld naar andere cilinders, maar Misfire cil 3 blijft, het probleem begint op LPG, na overschakelen op benzine loopt deze eerst niet goed, later wel, tussen 1000 en 2500 omw/min doet zich het probleem voor.
Onderbrekersrelais Vialle LPG gerepareerd door de 3 relais te vervangen en alle soldeerpunten na te lopen, heeft niets geholpen.
Compressiedruk gemeten allemaal gelijk 14 Bar.
Zoals ik bij jullie lees denk ik bij mij ook aan de inspuitmondjes van de lpg injectoren!

Wacht jou reparatie nog af Piet.

Marley1979 (0), 9 jaar geleden

Hallo,

ik heb dus hetzelfde voor en na lang zoeken denk ik dat het om de luchtmassameter gaat, allee dat hoop ik toch... Maandag weet ik dit zeker want dan wordt het vervangen... Een lek in een van de kleppen zou ook kunnen...

Groeten

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Het wil nog weleens voorkomen dat de spuitmondjes die aan de injectoren zitten los gaan en daardoor verdraaien met als gevolg ijsafzetting en op drie poten lopen.

Marley1979 (0), 9 jaar geleden

Bij mij was het de luchtmassameter en de bobines.

Groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Outlander of stel zelf een nieuwe vraag.