Mitsubishi Outlander: Allerlei ellende

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 did

In maart 2008 nieuwzijnde aangekocht, ten heden dage 92000 km op de teller.
Niks als problemen, 3 keer achterlichten vervangen en 1 keer mistlichten, bluetooth module defect, na de eerste checkup van 1000km 800km later turboslang eraf (gevolg = takelen), motorsensor vervangen, schokbrekers op de eerste keuring slecht, zuipt diesel en olie, men probeert regelmatig een software-update die nooit lukt zonder een hoop errors, en nu na het laatste onderhoud werkt er elektrisch een aantal dingen niet goed meer.
Zelfs nu nog valt regelmatig het vermogen weg, stilleggen en vervolgens weer starten, en dan doet ie het weer.
Wie heeft er ook van deze problemen zijn Outlander?

Peter-MO

Geplaatst door Peter-MO , lid sinds 9 jaar geleden

20 Reacties

moderator PRO, 9 jaar geleden

En wat is dan de bedoeling van je vraag?

Peter-MO, 9 jaar geleden

Ja, om te weten of er met deze voertuigen nog problemen zijn, qua motor, computer, noem maar op!
Of er nog mensen zijn die er eigenlijk genoeg van hebben!

moderator PRO, 9 jaar geleden

Daar is deze site niet voor bedoeld.
We willen het hier graag houden bij het trachten op te lossen van technische problemen en niet dienen als een soort vergaarbak of oproepsite voor gelijke problemen.
U kunt het forum doorzoeken middels de zoekfunctie of er bijvoorbeeld bepaalde problemen vaker aan de orde komen en dan zelf daar uw conclusie uit trekken.

thorgal, 6 jaar geleden

Eigenlijk interessant dat ik hier dezelfde problemen lees... als ik heb... wordt gans dit verhaal door de moderator bruut geblokkeerd.
Graag zou ik weten hoe het vermogensprobleem opgelost is...
Hopelijk is Peter -MO hier nog actief of kan hij dit nog lezen...

Peter-MO, 3 jaar geleden

We zijn terug; inderdaad de moderator had gelijk, helaas mijn probleem is nog altijd gebleven. Ik moet er wel bij zeggen dat ondertussen zowel vliegwiel/koppeling/druklager als LMM, sommige vacuumleidingen en nog de druksensor inlaat vervangen zijn, nieuwe kabelboom onder de kleppendeksel, nieuwe katalysator, nieuwe achterwiellagers, turborevisie, helaas niets helpt!
Regelmatig vermogenverlies, motor trilt soms enorm rond 1000/1100 rpm.
Ik heb nooit fatsoenlijk vanuit stilstand kunnen vertrekken, de motor verrastte mij regelmatig door af te slaan, zeker hoger de toeren ingaan om dit te voorkomen. Uiteindelijk toch maar een chiptuning gedaan, wat een merkbare verbetering was in de lagere toeren en zeker bij het doortrekken, maar het trillen en noodloop bleef.
Blijkt dat liters additieven zowel in brandstof als olie geen soelaas brachten, wat nu wel een feit blijkt is dat wanneer de tank wordt volgedaan en exact 200 km later komt de noodloop eraan wat mij doet vermoeden dat dit geen willekeurig defect is doch eerder een gemanipuleerde softwarefout kan zijn?
Is er iemand die vooral bij de foutcodes P0234 en nu zelfs P0299 al ervaringen heeft genoten.

ferdinand, 3 jaar geleden

Ik begrijp niet waarom je hem niet hebt ingeruild.Je rijdt nu al tien jaar in een bak vol ellende. Ik had hen allang weg gedaan .Ik weet dat mijn bericht niet past in problem car,maar ik vind dit wel heel vreemd.
Ferry

primera p11, 3 jaar geleden

Pete-MO,

ik had de auto inderdaad allang een schop gegeven.
Dit gaat echt niet meer goed komen.
Bewonderenswaardig dat je er zo lang mee door gereden hebt.

Peter-MO, 3 jaar geleden

Inderdaad beter weggedaan, maar uiteindelijk heb je smak geld in de aankoop gestoken en daarna pas beginnen stilletjes de problemen op te stapelen, op dit moment heeft ie totaal geen vermogen meer. We gaan nog maar eens proberen wat produkten in zijn ziel te kappen, op hoop van zegen! Alleszins bij mij groeien ze niet de rug.
Ik heb nog maar eens het bijhorend vacuumpompje dat de variablele schoepen bedient gecontroleerd en dit blijkt toch wel te werken, het zou ook maar raar zijn na 8 maanden revisie turbo.
Het blijft een spijtige zaak dat Mitsubishi Belgium er zich totaal nonchalant tegenover stelt.
Ik blijf me toch afvragen wie deze problemen ook heeft of gehad en wat er dan mee gedaan heeft.

ferdinand, 3 jaar geleden

Veel succes .
Ferry

harry4203 PRO, 3 jaar geleden

je storingscodes wijzen toch wel weer richting een probleem met de turbo. ook wordt ik altijd een beetje angstig van een turborevisie of wat daar dan ook onder wordt verstaan. in mijn ogen is bij een defect de enige goede oplossing een fabrieks nieuwe te plaatsen. en ja, ik weet dat dat geld kost.

ferdinand, 3 jaar geleden

Ja ,weer veel geld.Hij moet dit sekreet een schop geven en toch de dealer even laten wat voor troep die heeft verkocht.Elke euro is weggegooid geld. Tien jaar in een dergelijke bak vind ik bewonderenswaardig.
Ferry

P. Kelder PRO, 3 jaar geleden

Het probleem in deze is dat Mitsubishi geen eigen diesels meer ontwikkeld.
Het zijn motoren van de VAG groep. De DID motor is feitelijk gewoon een VW TDI motor.

Grt. Paul

Peter-MO, 3 jaar geleden

Uiteindelijk naar de dealer, blijkt de turbodrukslang vervangen te hebben, ik heb de oude meegekregen maar zie geen defect, scheur of dergelijke, enigste wat ik constateer is dat waar de luchtdruksensor bevestigd was er een schroefbevestiging uitgescheurd bleek. Dus ik denk dat er hier drukverlies is ontstaan, alleszins bij de dealer krijg ik geen afdoende uitleg hierover, bij het vervangen van de ruitenwissermotor (terugroepactie mitsubishi) is de voorruit gesneuveld, wel een nieuwe gekregen op hun kosten, tja blijft ezelen!
Trekt nu weer als een raket;

Peter-MO, 3 jaar geleden

Tja, eens een ezel, blijft toch een ezel, alleen is er nu een hele stal bijgekomen!
Ik was zo blij, maar helaas krijgen we opnieuw noodloopjes; alleszins we galloperen terug richting dealer!

ferdinand, 3 jaar geleden

Ruil hem toch in.Komt nooit meer goed. Het klinkt wat wrang ,maar toch de beste wensen.
Ferry

putterman PRO, 3 jaar geleden

Helaas is dit geen Mitsubishi motor anders had je waarschijnlijk minder problemen

ferdinand, 3 jaar geleden

En ingeruild.
Ferry

primera p11, 3 jaar geleden

Ik heb altijd gedacht dat hier een HDI van Peugeot in lag.
Naar nu blijkt is het de TDI van Vw.
Maar daar zijn toch niet zulke ernstige problemen mee geweest?.
Er waren wel wat eigenaardigheden aan maar in de basis was dit een goed blok.

ferdinand, 3 jaar geleden

Ik denk ,dat het niet aan het type blok ligt.Dit is gewoon exemplarisch.Dit komt wel meer voor.Meestal komt dat ook nooit goed.Vroeger noemde we dat een maandagochtend auto,wat onzin is maar zo werd dat aangegeven.
Ferry

check

Beste antwoord, geplaatst door Peter-MO, 1 maand geleden

Voor wie het nog leest; probleem na 11 jaar uiteindelijk opgelost, nadat ik een geschikt filmpje op youtube vond ben ik aan de slag gegaan met het vervangen van de distributieriem daar ik altijd het vermoeden had dat het hiermee te maken had. Wat blijkt, en inderdaad, de nokkenas die de uitgaande kleppen open en dicht liet gaan stond niet goed, even bijgetrokken en voila motor snort als hoe een diesel moet snorren! Ben nu reeds 2 jaar aan't rijden zonder noodloop, drukverlies, trillingen enz..... Helaas kon geen enkele garage en vag-specialist hiermee om, ikzelf ben technisch, maar niet in de autobranche, dus : wie wil nooit opgeven!
Oorzaak probleem : verkeerde nokkenasstand zorgde ervoor dat de bijhorende kleppen niet altijd op het juiste moment open en toe gingen waardoor de turbo zich verslikte in de uitlaatgassen en de computer reageerde met "TURBOBOOST" probleem code P0235 dacht ik.

    <a href="/profiles/Peter-MO">@Peter-MO</a>, dank voor de terugkoppeling. Toekomstige lezers hebben hier wat aan! - Het Problemcar Team PRO, 1 maand geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Outlander of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.