Sinds enkele dagen start mijn trouwe Pajero 2,8 TDI slecht. Het controlle lampje van de voorgloeien gaat al na twee seconden uit bij een koude start. Ook bij het meten op de gloeipluggen blijken deze maar een seconde of twee spanning te krijgen. kent iemand dit probleem en wat kan ik er evt aan doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Spanning meten is een ,maar gloeit ie ook echt? Zet op een van de gloeiers spanning via de plus van de accu en start na15 sec. Slaat de motor niet aan dan zijn de gloeiers wel defect. Zit er een overbrugging tussen de gloeiers? Laat anders bij twijfel met ween amp. tang meten hoeveel ampere de gloeiers samen nodig hebben. succes.
En als je ze vervangt, vervang ze door originele van Mitsubishi, anders problemen met voorgloeitijd met als gevolg slecht aanslaan en roken, al diverse malen tegengekomen.
Gloeibougies functioneren, dus die hoef ik niet te vervangen. Op het relais van de gloeibougies zit echter een aansluiting voor de stuurstoom, klein zwart stekkertje. Hierop krijg ik echter geen spanning bij het inschakelen van het contact, het relais komt dan ook niet op. Als ik deze aansluiting doorverbind met de pluspool van de accu komt het relais op en krijg ik spanning op de gloeibougies. Neem aan dat de aansturing van dit relais komt van mijn contactslot. Bij een koude en warme start gaat het lampje op mijn dashboard met het gloeispiraaltje ongeveer 1,5 seconden aan en vervolgens gelijk weer uit. Is deze stuurspanning van het gloeirelais nog apart afgezekerd of zou het probleem in het contactslot zitten? Enne nog bedankt voor de reacties tot zover!!!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar