close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Pajero: schokken automaat en onregelmatig stationair

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.2 did

Hello Iedereen

Na enkele bezoeken aan enkel garages ben ik radeloos geworden hoop dat er iemand is die me een beetje kan helpen
Bij korte ritjes geen probleem start direct en heel regelmatig draaien

Probleem: Bij langere ritjes na 50 km heeft hij ineens last van onregelmatig draaien

Ik kom dan bij een rood licht en hij valt bijna stil als ik in Drive op mijn rem blijf staan
als ik naar Neutraal ga draait hij onregelmatig
Als ik hem terug in Drive zet geeft hij een schok
Verder als ik hem geruime tijd stil laat staan en doe mijn boodschappen 20minuten
draait hij terug perfect daarna komt mijn probleem terug

Mitsubischi garage kon het niet vinden en het heeft me 100 euro gekost
Hebben wel gevraagd om de volgende dag terug tekomen ging me nog eens 100 euro kosten
Dat heb ik dan even gelaten omdat het leek of ze het niet wisten

Ik zou het zeer op prijs stellen dat hier iemand iets over zou weten
en het wil delen

Dank u
Gert

Geplaatst door

pajero fan (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het Pajero-forum bij uitstek is het duitstalige 4x4travel.org, maar ook Engelstalige postings gaan prima, klinkt als koppeling/ versnellingsbak probleem, alle vloeistoffen goed en op peil?

L3004x4 0

14 jaar

Klinkt een beetje als een onwillige toerental-sensor (krukaspositie-sensor).
Hoewel meestal de auto dan ook uitvalt.

Als het probleem er is en je zet de motor uit: heb je dan ook startproblemen?

oldford 0
badge

14 jaar

Ok ik begrijp het dacht eerst aan conversor tussen de versnellingbak of de olie
Maar dat verklaard niet waarom hij bij stationair in neutraal begint te stutteren

@oldford egr sensor bovenaan bedoel je het zou kunnen
als ik start start hij gewoon daarna komt het snel terug

pajero fan 0

14 jaar

bedankt voor jullie help alvast

pajero fan 0

14 jaar

Hello
Er zijn een paar geleiders van de kleppen vervangen
die zouden volgends mijn garagist aan de oorzaak van het probleem liggen

Nu dit is gebeurt
de motor is netjes volgends het pdf workmanual terug in elkaar gezet
waarop ik elk deel van de montage bijgestaan heb

Nu 1 probleem ze hebben bij het demoteren 1 glowplug gebroken
ik zit in brazilie dus niet zo gemakkelijk te krijgen en extreem duur zo een 430 euro zonder transportkosten

Volgende week zou er een vriend komen die ze zou kunnen meenemen

Nu mijn vader zei dat ik die enen glowplug vervang door een bout die net zolang is en de ruimte opvult tot de verbrandingskamer
wegens de hoge temperaturen zou er geen probleem ontstaan om te kunnen starten
De drie normaal 4 gloeiplugs zijn verbonden en de bout vult de derde kamer op

We zijn momenteel aan het proberen de auto te starten maar zonder succes

De diesel hebben we opgepomt tot het zeer moeilijk was de dop in te drukken
Hebben we iets over het hoofd gezien ?

pajero fan 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.