Klant met de klacht: wil soms niet aanslaan en slaat af. Uitgelezen: fout op nokkenassensor( 23) > geen signaal.
Nu heeft deze geen nokkenassensor, wel een krukassensor. Zit achter de distributiekap net boven het krukastandwiel. Gezien de klacht en de foutcode leek de oplossing niet zo moeilijk. Op dat moment liep de auto echter wel goed en sloeg ook goed aan.
Na een tijdje wordt de auto gestart, slaat deze wel aan maar loopt zo te horen maar op 2 cilinders. Deze heeft 2 penbobines die elk nog 'n cilinder moeten bedienen.
Lijkt mij dus eerder dat niet de OT-gever stuk is maar 'n bobine. En als gevolg daarvan de foutcode wordt gezet. Weer 'n tijdje later loopt de motor wel weer op 4 cilinders.
Iemand hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al een tijdje aan het stoeien met het probleem maar de oplossing nog niet boven water: Ecu laten testen: geen defect te vinden. Andere ecu: zelfde storing. Bobine's vervangen: probleem leek opgelost maar na 2 dagen toch weer dezelfde storing.
Storingslamp gaat dan branden maar de motor blijft dan toch goed doorlopen. Zet je deze dan stop, dan slaat deze maar op 2 cilinders aan. Even later alles weer normaal: op 4 cilinders en lamp weer uit. Ra,ra........ Wat is dat nu?
heeft dacht ik wel een nokkenassensor, aan versnellingsbak zijde.
je kan toch een knippersignaal uitlezen voor het storingslampje? lijkt idd op nokkenas sensor
Bedankt voor de tip Jan. Gevonden en probleem opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar