Beste leden.
Ik heb sinds kort een mitsubishi colt 1.5 uit 2007 Ik heb deze auto gekocht met vast staan de achter remmen deze waren goed heet geworden.
Ik heb de achter vervangen:
De 2 remklauwen remblokken en remzadels wiellagers en remschijven.
Alles werkt maar het valt me op met conventionele manier van ontluchten(compressor en vaquim rem ontluchtings pod) achter remmen hard zijn en vrij draaien maar tijdens het rijden druk blijven opbouwen (of niet goed terug komen.) en dus weer gaan aanlopen en weer de neiging hebben te overhitten tijdens de proefrit. links achter. Meer als rechts.
Wie weet of mitsubishi een speciale prcedure en volgorde aanhoud bij het ontluchten?
en las ook ergens dat de motor wellicht zou moeten draaien?Wie kan mij verder helpen?
Alvast vriendelijk bedankt.
Ook viel me op dat bij de nieuwe remklauwen dat er na het ontluchten toen ik het stofdop/hoesje op het nippertje drukte er vloeistof langs de klauw en nippel aan de buiten kant een mini belletje kwam.
Ik heb toen wel meteen iemand laten remmen maar geen lekkage of druk verlies.of belletjes Ik denk dat het overgebleven remvloeistof was na het ontluchten. Blijft beetje apart.
Ik ook
Remslangen ook vervangen willen wel dicht gaan zitten binnen mantel remslang laat los zodat er een restdruk wordt opgebouwd.
Ik dacht hier ook aan. Ik heb deze remslangen dan ook al besteld.ik hou jullie op de hoogte of het probleem is opgelost en anders idd een abs pomp of de hoofdremcylinder of de stand van het stangetje ervan als er evt stel meganisme op zou zitten?
dan zou die ook nog eens verkeerd afgesteld kunnen zijn.
2 weken
niet de wagen opkrikken maar onder de draagarmen krikken je remdrukverdeler verstopt het zaakje
Ik zou ook de klauwen achter nogmaals kunnen ontluchten als de auto op z'n wielen staat. Bedoelt u dit?
2 weken
ja inderdaad
Ik heb vandaag de remslangen voor en achter vervangen ook ontlucht als de auto horizontaal staat.(zonder op te krikken) ook de voorkant blijft druk op te bouwen/aanlopen tijdens het rijden. De auto heeft verder geen abs storingen.
hoe kan ik het makkelijkste uitsluiten of de abs pomp goed werkt of niet?
Alvast bedankt
3 dagen
Ivm het schuin hellen tijdens het opkrikken.
2 weken
Nog een opmerking: tijdens dat de auto stationair liep viem me op dat als ik op het rempedaal druk en loslaat dan veranderd het toerental ook iets.. heeft dit iets met mijn probleem te maken?
3 dagen
Nee, dit komt door de lucht die van de rembouster in de motor wordt gezogen.
Dus niet iets om druk over te maken?
zoals een lekke rem booster of vaquim slang. Er word gewoon druk op gebouwd en versterkt.
2 dagen
Dit kun je constateren door wanneer de rem vast zit, de auto met de wielen vrij te hangen en de leiding van de betreffende rem op de pompunit op te lossen. komt de rem dan direct vrij weet je hoe laat t is.
Thanks harrie! , ik ga dit eens controleren. Mijn remmen staan niet helemaal vast maar lopen te zwaar te veel weerstand links voor meer dan rechts voor
2 dagen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
Ik ga voor een abs pomp die niet goed werkt.
2 weken