auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Colt 2007: Procedure remmen ontluchten

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1500

Beste leden.
Ik heb sinds kort een mitsubishi colt 1.5  uit 2007 Ik heb deze auto  gekocht met vast staan de achter remmen deze waren goed heet geworden.

Ik heb de achter vervangen:

De 2 remklauwen remblokken en remzadels  wiellagers en remschijven.
Alles werkt maar het valt me op met conventionele manier van ontluchten(compressor en vaquim rem ontluchtings pod) achter remmen  hard zijn en vrij draaien maar tijdens het rijden druk blijven opbouwen (of niet goed terug komen.) en dus weer gaan aanlopen en weer de neiging hebben te overhitten tijdens de proefrit.  links achter. Meer als rechts.
Wie weet of mitsubishi een speciale prcedure en volgorde aanhoud bij het ontluchten?
en las ook ergens dat de motor wellicht zou moeten draaien?Wie kan mij verder helpen?
Alvast vriendelijk bedankt.

Ook viel me op dat bij de nieuwe remklauwen dat er na het ontluchten toen ik het stofdop/hoesje op het nippertje drukte er vloeistof langs de klauw en nippel aan de buiten kant een mini belletje kwam.
Ik heb toen wel meteen iemand laten remmen maar geen lekkage of druk verlies.of belletjes Ik denk dat het overgebleven remvloeistof was na het ontluchten. Blijft beetje apart.

Geplaatst door

-rdg- +145

al 6 maanden lid

Reacties

Ik ga voor een abs pomp die niet goed werkt.

kaleido 1 +14000
badge vip badge

2 maanden

Ik ook

harry4203 +5650
badge vip badge

2 maanden

Remslangen ook vervangen willen wel dicht gaan zitten binnen mantel remslang laat los zodat er een restdruk wordt opgebouwd.

bert klein +420
badge

2 maanden

Ik dacht hier ook aan. Ik heb deze remslangen dan ook al besteld.ik hou jullie op de hoogte of het probleem is opgelost en anders idd een abs pomp of de hoofdremcylinder of de stand van het stangetje ervan als er evt stel meganisme op zou zitten?
dan zou die ook nog eens verkeerd afgesteld kunnen zijn.

-rdg- +145

2 maanden

niet de wagen opkrikken maar onder de draagarmen krikken je remdrukverdeler verstopt het zaakje

Ik zou ook de klauwen achter nogmaals kunnen ontluchten als de auto op z'n wielen staat. Bedoelt u dit?

-rdg- +145

2 maanden

ja inderdaad

Ik heb vandaag de remslangen voor en achter vervangen ook ontlucht als de auto horizontaal staat.(zonder op te krikken) ook de voorkant blijft druk op te bouwen/aanlopen tijdens het rijden. De auto heeft verder geen abs storingen.
hoe kan ik het makkelijkste uitsluiten of de abs pomp goed werkt of niet?
Alvast bedankt

Rdg-1 +55

2 maanden

Ivm het schuin hellen tijdens het opkrikken.

-rdg- +145

2 maanden

Nog een opmerking: tijdens dat de auto stationair liep viem me op dat als ik op het rempedaal druk en loslaat dan veranderd het toerental ook iets.. heeft dit iets met mijn probleem te maken?

Rdg-1 +55

2 maanden

Nee, dit komt door de lucht die van de rembouster in de motor wordt gezogen.

Punt +145
badge

2 maanden

Dus niet iets om druk over te maken?
zoals een lekke rem booster of vaquim slang. Er word gewoon druk op gebouwd en versterkt.

Rdg-1 +55

2 maanden

Dit kun je constateren door wanneer de rem vast zit, de auto met de wielen vrij te hangen en de leiding van de betreffende rem op de pompunit op te lossen. komt de rem dan direct vrij weet je hoe laat t is.

harry4203 +5650
badge vip badge

2 maanden

Thanks harrie! , ik ga dit eens controleren. Mijn remmen staan niet helemaal vast maar lopen te zwaar te veel weerstand links voor meer dan rechts voor

Rdg-1 +55

2 maanden

Ik denk dat het idd niet anders kan dan toch de abs pomp/ module. wel apart dat er geen foutcodes of abs storingslampje gaat branden of gebeurd dit vaker?

Heb zelf geprobeerd om de abs uit te lezen of diagnose te stellen. Maar dat gaat niet met deze delphi 150.
Dealer vraagt 75 euro voor diagnose.

Als ik zelf een andere abs pomp haal met de zelfde serie nummers moet ik hem dan inleren? Of beter gaan om deze te laten reviseren? Alvast bedankt.

Rdg-1 +55

4 weken

Ik denk dat het idd niet anders kan dan toch de abs pomp/ module. wel apart dat er geen foutcodes of abs storingslampje gaat branden of gebeurd dit vaker?

Heb zelf geprobeerd om de abs uit te lezen of diagnose te stellen. Maar dat gaat niet met deze delphi 150.
Dealer vraagt 75 euro voor diagnose.

Als ik zelf een andere abs pomp haal met de zelfde serie nummers moet ik hem dan inleren? Of beter gaan om deze te laten reviseren? Alvast bedankt.

Rdg-1 +55

4 weken

Heb een ander abs pomp gehaald. Weet iemand de volgorde van het ontluchten bij misubishi voor en achter schijfremmen? Alvast bedankt

Rdg-1 +55

1 week

Begin met de langste la dan ra lv rv
Maar kans bestaat dat er lucht in de pomp blijft zitten , fan een testkast nodig.

Okay thanks, komt goed.

Rdg-1 +55

1 week

Ga met een ontluchting pomp/ vat met 2 bar door pompen en ontluchten. Dan aansturen met een snapon kassie en evt nog een keer ontluchten. Thx

Rdg-1 +55

1 week

Ik heb de abs pomp laten reviseren.
Terug geplaatst en alles doorgepompt en ontluchten nog niet met een kast aangestuurd 1x gereden en de remmen lopen nu wel een stuk losser maar merk dat links voor nog iets losser mag. Met stilstand hoor ik hem soort wrijvings geluid maken net als je bv half op de handrem staat en wilt rollen. Z'n idee

Ik ben van plan om eens met een snapon kast de abs pomp aansturen en hopen dat die dan losser word. En evt nogmaals ontluchten.
Iemand nog tips?

Remleidingen en remklauwen +remschijven zijn nieuw.
Ook de pennen+vet+rubbers zijn nieuw.
Alvast bedankt

Rdg-1 +55

1 dag

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.