Als mijn moter stationair draait hoor ik een raar tikend geluid.
Trap ik de koppeling in dan is het weg.
Het probleem aan de mitsubishi garage voorgelegd waar ze vertelden het is de druklager, die vernieuwd en het probleem was nog niet verholpen dus koppelingsplaat vervangen en het probleem was nog niet verholpen de derde keer versnellingsbak gereviseerd en je raad het al het probleem is er nog, nu hebben ze de moter gereinigt met een speciaal techniek en het raar tikkend geluid is er nog steeds.
De Garage staat nu ook voor een raadsel.
Wie weet wat het kan zijn of heb het probleem wel eens gehoord of meegemaakt.
Groetjes Serrie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb ook wel een naar een vreemd geluid gezocht en ik dacht dat het uit de distributie kwam maar dat was niet het geval verder zoeken toen bleek er een paar stukje uit de v-riem te zijn
nou dat geeft een beetje een raar hol geluid.
succes gr arie
hydraulische klepstoters vervangen, standaard GDI probleem!
groeten Gerhard
20 jaar
gdi betekend klepstoters vervangen.
Bedankt ik zal het aan de garage voorlegen.
Maar het lijkt mij dat ze het geluidt toch wel met de klepstoters kunnen cobineren????
Gr Serrie
20 jaar
Klepstoter geluid gaat niet weg bij koppeling intrappen, beste GDI kenners.
Laat de garage eerst eens goed luisteren en proberen de plek van ontstaan van het geluid vinden. Zoals iedereen weet, is de rotatie van een krukas oneenparig, ofwel met vertragingen en versnellingen. Als de bak in z'n vrij staat en de koppeling is aangegrepen, dan is er directe verbinding tussen motor en bak. Deze oneenparigheid van de krukas wordt dan doorgegeven aan de primaire as in de bak. Alles wat daar als lagering / bussen om heen zit, kan dan een beetje gaan ratelen. Dit is een algemeen fenomeen voor vele merken, waarbij het geluid zich vooral voor doet na koude start, als de olie uit de assen is gezakt, waardoor er meer speling is.Vaak is het na een kilometer rijden daarna stil, tenzij er lang stilgestaan wordt.
suc6
20 jaar
Van de klestoters is mij helemaal bekend dat heb je bij een koude start.Mijn probleem is als de moter warm is dan gaat de toeren naar 400 of wel lager en dan hoor je een ratelend/tikkend geluid bij sationair draaien van de moter.ze hebben alles al gedaan van versnelingsbak resiveren tot moter schoongemaakt en nu gaan ze de gasklep testen of doormeten of hij aan vervanging toe is.Mijn toerental gaat ook wel eens voor een kote tijd uit zich zelf naar 1500 toeren en zak dan weer naar 400 of lager.
Nou ik hoop het er beste van want ik ben het nu wel zat hij is nu al voor de 5de of 6de keer naar de garage geweest.
alvast bedankt voor de infomatie
Gr Serrie
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar