Mitsubishi carisma GDI: hoge olie druk

Bouwjaar: 2001

Onlangs is mijn moter gerijnigt omdat er een tikend geluid bij (laag toerental) is.
Toen ik de auto weer op haalden van de garage was er niks aan de hand de volgede dag moest ik de groote weg op en ging het rode lampje van de olie branden .
Na olie tepeilen zat er geen drupel olie meer in .De garage vertelde dat de olie druk tehoog is
Weet iemand hoe dat kan en wat de oozaak is

Serrie

Geplaatst door Serrie (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Maritieme (0), 19 jaar geleden

misschien dat de overstortklep die de oliedruk regeld is blijven hangen. Hoe meer toeren des te meer druk. Die klep houd alles een beetje normaal.

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik krijg het idee dat de garage je met een kletsverhaal afscheept.
Een en ander heeft niets met elkaar te maken.

Hans

Maritieme (0), 19 jaar geleden

Tsja zou kunnen dat de olie ergens door weggeperst word. Zie je nergens olie sporen?

Serrie (0), 19 jaar geleden

Ze hebben de overstortklep los gemaakt en proefgereden en daana de oliedruk gemeten die was weer veel te hoog.
De Garage durft de auto niet mee tegeven en belt maandag weer de importeur ik ben nu echt radeloos ze hebben nu alles al gedaan aan het ratelend geluid bij laag toerental dat er nog steeds is en nu ook die olie druk .
De auto staat meer in de garage dan bij mij voor de deur....

mrmulba (0), 19 jaar geleden

Ik heb het gevoel dat de garage niet open van woord is. Waarschijnlijk hebben ze een ouwerwetse blunder begaan.
Wat betreft tikken in de GDI motor: misschien een hydraulische klepstoter of vastzittende zuigerpen door koolaanslag op de compressie en olieschraapveren. Het verschil van tikken is normaliter erg moeilijk te horen. Wel kan de dealer met zijn MUT II of MUT III kijken of de motor tijdens het tikken in de Lean combustion mode staat of in Stochiometric mode. Indien het geluid zich alleen voordoet met Lean mode, dan is het de koolaanslag. Indien in beide situaties de tik blijft, zijn het de hydro stoters.

Suc6

ERWIN2924 (0) PRO, 19 jaar geleden

JE ZEGT MOTOR GEREINIGD, MAAR HEBBEN ZE OOK DE KOP GEDEMONTEERD?
ALS ZE EEN MONTAGE FOUT HEBBEN GEMAAKT KAN DE DRUK OPLOPEN.

sarabande99 (0) PRO, 19 jaar geleden

aals jijin een dag 2,5 l olie gebruikt moet er toch een flinke rook pluim uit gekomen zijn bij een proef rit moet dit gezien zijn dan had er geen oliedruk gemeten moeten
er klopt iets niet in het verhaal van de garage ik vermeod dat ze er te weinig olie in gedaan hebben en zo de gevolgen proberen te ontduiken
ze kunnen de reinigings procedure toch nog een keer doen

mrmulba (0), 19 jaar geleden

Mysterieus verdwijnen van motorolie zonder uitwendige sporen:
Dit heb ik een keer meegemaakt bij een GDI. Geen blauwe walm, geen plas onder de auto, koelvloeistof schoon. Het bleek een scheur in een metalen balg te zijn van de hogedruk pomp. Daardoor kon de oliedruk die aan de achterzijde de as van de pomp smeert terecht komen in het retourkanaal van de brandstof van motor naar de tank. Op een volle tank merk je echt niks van een paar liter olie kwa walmen. Deze motor verbruikte toen 1 liter op 25 km. Ik heb er ook nog een foto van.

Dus: wellicht ook maar effe de hogedruk pomp checken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.