Mitsubishi OUTLANDER: Rammel bij rijden met laag toeren

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4J11, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Hallo allen.
Ik heb een outlander waarbij er met het rijden in laag toeren een rammeltje te horen is net voor de 1500 tpm. Het is niet iets aan de binnenkant maar lijkt ergens aan de voor/onderkant. Hij heeft laatst op de brug gestaan maar na een uurtje zoeken met een monteur niets kunnen vinden. Het is alleen onder het rijden dus is moeilijk te achterhalen waar precies te zoeken. Heb verder op internet iets gelezen van een producteigenschap maar de mitsubishi dealer kan dit niet bevestigen. Zijn er meer mensen met dit probleem? Of hebben er misschien mensen ideeën hoe verder te zoeken. Alvast dank voor alle reacties.
MVG, Dropje

Dropje

Geplaatst door Dropje (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Outlander? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (245) PRO, 7 jaar geleden

Katalisator ligt er niet los in ?

Dropje (0), 7 jaar geleden

De hele uitlaat is nagekeken en lijkt nergens defect te zijn en hangt ook goed in de rubbers en hitteschilden zitten ook goed vast.
(Dank voor de reactie)

Jaccie888 (0), 7 jaar geleden

Ik heb het zelfde probleem. Bij lage toeren tijdens het optrekken een rammel aan de voorkant. Heeft iemand nog ideeen?
Groeten
Jac

hgh71 (0), 6 jaar geleden

Hallo ik heb onlangs een zelfde probleem. Diesel 2.2 4,5 jaar oud
Blijkt dat de behuizing van de BALANS ARM van de Motor afgebroken is van het onderblok. Zoiets mag toch niet gebeuren zou je zeggen.
oplossingsmogelijkheden volgens de garage:
afkoppelen van de Balans arm, +/- €1200,--
of een nieuw onderblok plaatsen om en nabij de € 9000,--
Consequenties die ontstaan na het afkoppelen zijn nog onbekend.
dit is nml niet het eerste probleem,
na drie mnd ontplofte de condensor van de Airco. (garantie)
na 3,5 jaar blijkt er een of ander start relais het niet te doen (onder coulance regeling gerepareerd)
Dus twijfel nu wat te gaan doen.

vgrvgr (0), 6 jaar geleden

Ik had denk ik hetzelfde geluid. Momenteel staat mijn Outlander in een centraal depot bij Barcelona om gerepatrieerd te worden. De locale Mitsubishidealer constateerde een tandwiel dat de oliepomp aandrijft met afgebroken tanden.
In NL wordt de auto naar een Mitsubishidealer gebracht voor verder onderzoek en actie.

vgrvgr (0), 6 jaar geleden

Inmiddels is mijn Outlander gerepareerd. Het was de gearbox die de balansassen aandrijft. Van een tandwiel was een tand afgebroken. Kosten totaal €3125,-

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Outlander of stel zelf een nieuwe vraag.