auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Outlander: Wagen kan maar 1/2 van brandstoftank gebruiken

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1996, Vermogen (kw): 100

Hallo!

Outlander diesel 2011 valt stil onder de 1000tpm vanaf 1/2 tank. alles daarboven geen probleem. start heel moeilijk.
De auto is al een paar keer naar een Mitsubishi garage geweest maar zonder resultaat.
Nu gaat hij bij een garagist die alle merken doet maar deze zegt ook dat hij geen idee heeft wat dit kan zijn.
Wel werden al diverse dingen geopperd: dubbele tank die het probleem zou geven etc.
iemand een idee of ervaring met deze wagen en dit probleem? zou goed zijn!

Bij voorbaat dank,

Jo

Geplaatst door

JoVB (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niet toevallig een vacuum in je tank? Verstopte tankdop oid?

cat.qatar 0

8 jaar

Volgens mij is het een pompverstuiver diesel van de volkswagengroep, dus zou je ook vergelijkbare problemen kunnen hebben. Wellicht een garage opzoeken met verstand van VW motoren.
Ik neem aan dat de brandstofleidingen en de filters al gecontroleerd zijn op verstopping en lekkage door de dealer en huidige garage?
Volgens mij heeft deze een opvoerpomp in de tank, en dan nog een pomp gecombineerd met de vacuümpomp die de diesel op ongeveer 30 bar brengt.
Dus de opvoerpomp kan het probleem zijn, zeker omdat je na een halve tank meer problemen krijgt.
De combipomp durft wel eens inwendig lek zijn. Er komt dan motorolie bij de diesel. Kun je Zien omdat de (doorzichtige) diesel lijdingen en brandstoffilter zwart zijn geworden.
Ook komt het voor dat er een afdichting van een van de pompverstuiver lek gaat, en er verbrandingsgassen in het retourcircuit komen.
Gezien je halve tank problemen zou ik de opvoerpomp en het electronische circuit ervan als eerste controleren. Dat zou ook het moeizame starten verklaren. De combipomp is van het type dat die niet goed zelf kan aanzuigen en heeft dus een opvoerpomp nodig.

ofstone 0

8 jaar

Goedemorgen,

Alvast bedankt cat.qatar & ofstone voor de snelle reacties, we gaan deze zaken eens nalopen.
Ik hou jullie op de hoogte van de progressie!

Groeten,
Jo

JoVB 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Outlander of stel zelf een nieuwe vraag.