Ik constateer reeds langere tijd een ratelend geluid in de motor.Ik kan niet precies traceren waar het vandaan komt.Het geluid is pas hoorbaar als de motor enkele minuten stationair loopt,daarna blijft dit geluid aanwezig,soms amper hoorbaar,dan weer duidelijker.Bij koppeling indrukken geen verschil,bij toertal boven de 2000,niet meer te horen.Bij opvoeren toertal versneld ook het ratelend geluid.Dealer valt niets op,en ik rijd hier nu alweer een jaar mee.Het wordt niet erger,maar het zint me niet.Ik weet namelijk niet of dit toch op den duur schade in de motor kan gaan geven.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de motor stationair tikt,en je geeft een dot gas,is het getik dan even weg?
Zo te horen zijn dit tikkende klepstoters.
Hebben ze vaker last van,advies dan klepstoters vervangen t.z.t.
Rij voor de zekerheid even langs een garage,geluiden zijn altijd moeilijk te beoordelen via dit forum.
Aan Ricky
Het probleem ligt inderdaad aan de klepstoters.Volgens de Mitsubishi dealer is dit nog zeer minimaal en hoeven deze nog niet vervangen te worden.Scheelt weer een paar 100 euro.
16 jaar
[quote=rebelsch]Aan Ricky
Het probleem ligt inderdaad aan de klepstoters.Volgens de Mitsubishi dealer is dit nog zeer minimaal en hoeven deze nog niet vervangen te worden.Scheelt weer een paar 100 euro.[/quote]
Heb dit probleem ook zelf met mijn Galant,maar wordt ook niet erger,soms meer dan de andere keer,ik vind het wel best,maar ik weet wel dat het toch tzt schade kan gaan opleveren,mocht hij dit blijven doen zowel koud als warm,dan wel vervangen.
Hoi allemaal,
Ik ben zelf in het bezit van een Galant V6 uit 1997. Hierbij had ik ook het probleem met de tikkende kleppen. Bij mij was het ondertussen zo erg dat hij het altijd deed, niet alleen bij een koude motor. Je kon me 2 straten verderop al horen komen.Ik had ook al motorflush geprobeerd en andere olie maar zonder veel succes.
Hiervan werd ook gezegd dat de stoters t.z.t. vervangen moesten worden.
Na het afstruinen van het internet was ik ergens tegengekomen dat er ergens een gaatje vergroot moest worden dus ben ik zelf maar eens aan de slag gegaan.
Na alles gesloopt en eens goed bekeken te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat er met de klepstoters helemaal niets mis is.
Dus heb ik de gok maar genomen om de tip die ik gelezen had maar eens in de praktijk uit te voeren.
Nu is het zo dat er in de arm waar de stoter inzit een klein gaatje zit. Waarschijnlijk gaat dit na verloop van tijd wat dicht slippen waardoor er niet genoeg druk uit en in kan waardoor de stoter niet snel genoeg kan reageren op de arm. Dit heb ik dus uitgeboord met een 1mm boor en de houder waar de stoter inzit goed schoongemaakt.
Daarna alles weer netjes in elkaar en starten maar....... eerst wel nog getik... eerst maar even 10 minuten laten lopen totdat er weer voldoende olie bij de klepstoters is. Ik heb dus nu helemaal GÉÉN tik meer.
Ik weet dus niet of dit ook een oplossing is voor andere modellen en motoren maar voor mij werkt het iig.
mvg,
Mike
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar