close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Pajero: rookt gigantisch zwart

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.2di-d (4m41)

een klant van ons heeft een pajero die ontzettend veel rookt tijdens het stationair draaien. daarnaast gaat het motormanagement lamje branden. auto is uitgelezen en geeft code 048 aan . deze code is niet bekend.

Geplaatst door

Bram1408 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit lijkt mij toch maar een rare code, de codes beginnen met p, en dan nog 4 cijfers.
Egr- klep en smoorklep al nagezien, zijn toch wel problemen mee en daar roken ze ook van.

wim12199 0
badge

18 jaar

foutcode p0048 . de Egr - en smoorklep zijn in orde.

Bram1408 0
badge

18 jaar

poo48 houd verband met laaddrukregeling, kotsluiting in bedrading solenoide laaddrukregeling
grtn geert

geert3496 0
badge

18 jaar

Even voor alle duidelijkheid , dit betreft geen p0048 code maar gewoon 048 of 48 , deze code is voertuig specifiek en heeft niets met p codes te maken. Ik kan zelf niets anders bedenken dan de brandstofpomp of verstuivers. De hoeveelheid rook die de auto produceert, heb ik zelf niet eerder gezien. Een werkplaats van 500 vierkante meter is binnen 2 minuten volledig gevuld en onzichtbaar. Bij een mitsubishi specialist hadden ze dit ook niet eerder meegemaakt.

Bram1408 0
badge

18 jaar

Turbodruk al eens gemeten?

Kurt C 0

18 jaar

Lijkt mij dat de motor op de een of andere manier te weinig lucht heeft om alles te verbranden. Laat 'm eens draaien met een open inlaatspruitstuk en dichtgemaakte EGR. Dan kun je of het inlaatgedeelte of de verstuivers & pomp uitsluiten. Staat de pomp wel op tijd (riem een tandje versprongen?).

Nico8119 0

18 jaar

Nico, deze motor heeft geen riem maar een ketting, zou mij verwonderen dat deze een tand zal versprongen zijn. Pompen zijn op voorhand in fabriek afgesteld, deze mag je zelfs NIET verzetten, er bestaat zelfs geen procedure voor ze goed te zetten.
Kijk anders even naar de mazoutfilter, of er geen ijzervijlsel in zit. Wij hebben toch al verschillende mazoutpompen gehad die sneuvelden, met een datalijst bij de hand kun je ze er wel uithalen (dan moet je natuurlijk wel een goede scanner hebben.)
Bij ieder Pajero van dat bouwjaar beginnen de foutcodes met een p. Weet niet goed wat je bedoeld met een specifieke code ??? Laat hem anders even uitlezen bij een Mitsubishi dealer, die zal er misschien een andere code uithalen.
Rookt die wagen enkel bij stationair toerental?, of bij gelijk welk toerental?
Draait hij regelmatig (op 4 cilinders) of niet?

wim12199 0
badge

18 jaar

wim , de auto is uitgelezen bij een mitsubishi dealer en de computer gaf daarbij code 48 ( GE actuator system)aan. de auto draait regelmatig stationair en reageert niet op het gaspedaal.

Bram1408 0
badge

18 jaar

inmiddels is de brandstofpomp vervangen. De auto rookt niet meer.
Maar als de motor koud is slaat ie af tijdens het rijden bij 3200-3300 rpm.

Bram1408 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.