auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Pajero: vliegwiel pajero 3.2 did gls exe 08-05-2002

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.2

hallo,

wie kan er mij vertellen hoelang het hydraulische vliegwiel van bovenstaande pajero mee zou moeten gaan??

alvast bedankt voor jullie reacties.

mvg gonny

Geplaatst door

gonny (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

In ieder geval vrij lang als je ze alle zorg die ze nodig hebben geeft.
Die zorg Houd in elk jaar een grote beurt en kleine beurt,hydraulische koppeling geeft niet zo maar de geest..
Als je problemen hebt met je koppeling hebt zal het waarschijnlijk met je drukgroep te maken hebben..

Sterkte

Deze gaan regelmatig kapot bij Pajero en het is geen goedkope aangelegenheid (dacht iets van een 2000 euro)

wim12199 0
badge

18 jaar

hallo allemaal.

even de feiten op een rijtje;

-vliegwiel gaat tussen de 50.000 tot 150.000 km mee , afhankelijk van de belasting én rijstijl. (het is dus geen echte terreinauto )~))

- vliegwiel kost gewoon dik € 2000,00.

-blijft na montage het diff lock lampje branden, dan auto uitzetten , tussenbak in opvolgende stand zetten en weer starten. lampje knippert nog? dan herhalen van volgorde met volgende stand van de pook, tot hij weer uitblijft. reden hiervan is dat de electronische tussenbak en de stand van de pook NIET met elkaar gelijk staan, en niet dat er een of andere zender kapot is zoals de dealer mij wilde wijsmaken (scheelt voor de klant een uurtje of 2 meetwerk)

- software opnieuw inlezen na montage , zoals ergens hier op dit forum werd gesuggereerd is onzin ......

- aantrekkoppel vliegwielbouten ; 123 +/- 14 Nm

mvg en bedankt voor de hulp

gonny

gonny 0

18 jaar

waarom is het vervangen vd software dan onzin??.mitsubishi heeft voor dit probleem namelijk nieuwe software ontwikkeld voor een langere levensduur vh vliegwiel.!!. (scheelt voor de klant een uurtje of 8 en een nieuw vliegwiel )
er is dacht ik ook een coulanceregeling voor. (moet de auto natuurlijk wel dealer onderhouden zijn )

hoi henk,

bij de DEALER bij ons in de buurt is daar NIETS van bekend !!!!!! anders had ik dat zeker gedaan.

zou je me misschien wel even uit kunnen leggen wat de werking van deze software precies inhoud, leer ik ook nog wat bij...ben je nooi te oud voor toch..

want volgens diezelfde dealer ligt de levensduur puur aan de voetjes van de bestuurder en wat er achter word gehangen.
vwb de coulanceregeling; auto is 4 jaar oud en valt buiten de coulance-regeling.

hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

mvg gonny

gonny 0

18 jaar

Zou het ook kunnen zijn als het vliegwiel kapot is dat hij dan slecht loopt als de auto wat langere tijd stil heeft gestaan?
Dan loopt ie niet harder dan 50 en meer dan 2500 toeren en het motorlampje blijft dan branden en rookt enorm.
Paar keer uit zetten en weer starten en dan is het weer goed.
Heb hem vandaag al uit laten lezen bij dealer maar geen storing erin.
Het vliegwiel is in ieder geval ook kapot want koppelinghuis is vet en schokt ook altijd en klappert bij starten en motor uitzetten.
Maar als ik nou het vliegwiel vervang zou dan alles opgelost zijn?
Dit is ook een pajero 3.2 did uit 2001

Alvast bedankt

MB 0
badge

18 jaar

hoi MB,

voor zover mij bekend loopt de automotor niet minder als het vliegwiel kapot is
het roken zal duiden op één of meer verstuivers (zwart/grijze rook) of kapotte cil.kop (witte rook) of de pomp (geloof dat er nog een extra filtertje voor de pomp zit)
de vette smurrie in het koppelingshuis zal naar vloeibare pakking ruiken, zoja dan is hij kapot en moet je hem vervangen door een nieuwe, is wel een duur grapje.
als je meer info wilt kun je me altijd even mailen.

mvg gonny......succes

gonny 0

18 jaar

Hij zal niet trager draaien, maar wel onregelmatiger, meer kloppen en schudden, dit alles met het in onbalans draaien van het vliegwiel.
Wat het roken betreft kan het vanalles zijn, daarom eerst laten uitlezen bij dealer, dan weet je waar je achter zoekt. Toch zeker de egr-klep nazien op niet goed afsluiten en de smoorklep op vervuiling, durven soms blijven plakken met veel rook als gevolg.
(er is ook een terugroepaktie geweest voor het vervangen van die smoorkleppen)

wim12199 0
badge

18 jaar

Ja die smoorklep hebben we ook zuiver gemaakt was inderdaad heel smerig.
Egr hebben we zolang dicht gemaakt om te proberen maar helpt dus ook niet.
Hebben m uit laten lezen bij dealer maar er zat helemaal geen storing in.
Klant overweegt om hem in te ruilen dus nog even afwachten wat ie doet.

MB 0
badge

18 jaar

Het is inderdaad zo dat er een bepaalde coulanceregeling op de vervanging van het vliegwiel zit. Zou de Mitsubishidealer moeten weten. Anders moet hij met de garantieafdeling van de importeur bellen. Dit is overigens wel gelimiteerd aan een bepaalde leeftijd en km stand.
De nieuw in te lezen software zorgt voor een ander stationer toerental om schade aan het vliegwiel te voorkomen. Als de auto dealeronderhouden is, dan wordt dit als het goed is door de dealer ingelezen bij een onderhoudsbeurt. Is de auto elders in onderhoud dan mis je deze automatische service.

Robby10028 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.