close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Pajero: Slecht starten en stilvallen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 4D56T

De Pajero heeft kuren.
Hij slaat slecht aan en stationair loopt hij goed.
Ook boven de 3000 toeren geen probleem.
Laat je hem terug zakken , onder de 3000 toeren dan bokt hij en valt soms stil.
Na een paar keer pompen , met de opvoerpomp start hij weer (lucht?).
Al heel veel nagekeken en gecontroleerd, zoals:
opvoerpomp en filter 2x vervangen,
brandstopfpomp vervangen en afgesteld,
leidingen naar en van de dieseltank vervangen,
kleppen gesteld, compressie gemeten ( is goed),
turbo en intercooler gecontroleer en moter laten draaien met de inlaat slang eraf,
uitlaat gecontroleerd op doorstroming,
elektrische stopper op de pomp vervangen , en rechtstreeks op de accu aangesloten,
los tankje op de pomp gezet met diesel ( hetzelfde probleem),

er komt genoeg diesel bij en uit het filter maar de moter loopt alleen stationair en op volle toeren,
( boven de 3000 toeren) goed. laat je de gas los ,dan valt hij terug naar ongeveer 1000 toeren,
bij volle gas ,
of hij valt stil. Wie??

Geplaatst door

old-iron (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Veel schiet er niet meer over voor nog te doen.
Eventueel de distributie nazien, maak ze eventueel los en kijk of het tandwiel op de krukas niet op de clavet zit doorgedraaid, die krukasbouten durven gedeeltelijk loskomen.
Eventueel de injectoren nazien op verstuiving en inspuitdruk, kijk ook even naar de dichtingen op de retourlat of de gaatjes niet verstopt zitten door het te hard aantrekken van de moeren.

wim12199 0
badge

16 jaar

Oja, dat stond er nog niet bij.
Verstuivers getest ( ik werk zelf bij een revisie bedrijf) en de
distributie timing gecontroleerd.
Hoe zit de aanzuiging in de brandstoftank??
Ik heb het idee , dat het daar al misgaat.

old-iron 0

16 jaar

Aangezien je zegt dat je al eens geprobeerd hebt met een apart tankje zal het probleem toch daar niet zitten toch.
Zit er al egr op?

wim12199 0
badge

16 jaar

Nee ,is zonder egr.
Als ik met de opvoerpomp blijf pompen loopt hij wel goed.
Dus ik denk lucht, maar die kan hij alleen in de tank aanzuigen,
de rest is dicht. Stationair loopt hij ongeveer 10 sec. goed, dan gaat hij
onregelmatig lopen en na ongeveer 2 minuten loopt hij weer 10 sec. goed.
Dat doet hij wel met regelmaat !
Aan dat tankje hecht ik niet veel waarde,omdat ik dat alleen kort kon testen.
Ik zal eens een doorzichtige slang tussen het filter en de pomp zetten,
dan kan ik zien of er lucht bijzit.

old-iron 0

16 jaar

heb je er een brandstoffilter met 2 rubber ringetjes opgezet zo ja binneste dikke ring eruit halen
anders kan de buitenste ring niet goed afsluiten aan brandstoffilterhuis..

rene 84 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.