Mitsubishi Space Runner: Space runner 1.8 '97 loopt wel op LPG, niet meer op benzine

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4G93

Hallo, ik heb hier een mitsubishi space runner staan, die normaal op LPG rijdt. De eigenaar rijdt echter nooit op benzine (start ook op LPG). Nu moet hij volgende week echt op benzine lopen maar nu wil hij natuurlijk niet meer. Hij loopt heel onregelmatig en haalt maar 2000tpm

Ik heb er nieuwe benzine in gedaan etc, maar nu kom ik tot deze conclusie:

De injectoren 1 t/m 3 werken niet (gezien vanaf de distributiekant). Als ik de kabels van deze uit trek, gaat de auto niet slechter lopen. Als ik de kabel van de 3e injector op de 4e injector zet en omgedraaid, is injector 4 nog steeds de enige werkende injector. Hieruit trek ik de conclusie dat het niet aan de kabel ligt.

Vervolgens heb ik de retourslang los gemaakt na de drukregelaar. Hier kwam benzine uit en hieruit concludeer ik dat de benzinepomp ook genoeg druk op bouwt. Ik neem aan dat ik hier nog goed zit?

Nu denk ik zelf dat de injectoren óf kapot zijn óf helemaal verstopt. Is dat mogelijk? Ik wil misschien ook nog de 4e injector op de plaats van de 3e zetten om te kijken of die het dan nog doet, maar ik denk zelf dat er iets met de injectoren is, want met de fuel rail kan niet veel mis zijn.

maar zou het misschien ook kunnen dat er lucht in de fuel rail zit? Injector 4 zit namelijk precies aan de ingang van de brandstofaanvoer. Dus deze zal als eerste brandstof krijgen. Maar aan de andere kant komt er wel benzine uit de drukregelaar dus daarom denk ik dat de benzineaanvoer wel goed is.

Wie weet meer?

Mvg,

Dennis

dvdl

Geplaatst door dvdl (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Space Runner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lucht in de fuel rail bij benzine motoren met een retour is hoogst onwaarschijnlijk
De brandstofpomp heeft een dusdanig grote opbrengst dat deze zichzelf ontlucht en dat vapour lock geen kans krijgt.
Je zou nog de opbrengst kunnen meten. Moet minstens 1 liter per halve minuut zijn (120l/uur).
Meten aan de uitgang (retour) van de drukregelaar.
Ik zeklf zou ook de benzinedruk goed meten met een analoge meter.

Mijn 1e gedachte was ook vastzittende injectors.
Misschien dat je ze nog goed kunt krijgen met ultrasoon reinigen.

En dan in het vervolg wel regelmatig op benzine rijden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Runner of stel zelf een nieuwe vraag.