Hey hallo,
Mijn Mitsubishi is afgelopen zaterdag stilgevallen, tijdens het rijden viel ineens de acceleratie weg ondanks intrappen gas bleef de auto minder presteren om uiteindelijk (gelukkig thuis) helemaal af te slaan en niet meer te willen starten.
Hoe kan ik het beste controleren wat er aan de hand kan zijn, dus brandstof pomp of andere brandstof problemen, of eventueel andere problemen, met andere woorden waar meot ik starten om te zoeken.
Iedere input is welkom, alvast bedankt,
Etienne
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou kijk eerst eens of de timing van de distrubutie nog goed is.
daarna of je benzine krijgt en een vonk krijgt.
groetjes jan.
Beste Jan,
Hoe controleer ik de timing van de distributie, en een diesel vonkt naar mijn mening niet ?
Bij voorbaat dank,
Etienne
13 jaar
Jan....`t is een diesel
je hebt gelijk hans ik zag 1800 en ging van een bezine uit sorry.
de timing kun je zien aan de merktekens op de krukas poeli en de nokkenas.
groetjes jan.
Sorry mannen, ik ben maar een programmeur, en omdat ik er niet simpel mee naar de garage kan rijden wil ik weten wat er aan de hand is, ik heb een steeksleutelset, maar daar houd het mee op, dus als er een snelle manier
is om te weten wat er aan de hand is ZONDER dat ik dat hele ding moet open schroeven, dan graag.
In ieder geval alvast bedankt voor de suggesties...
Etienne
13 jaar
ja dan wordt het moeilijk ik denk dat dan het verstandigste is de garage hem telaten ophalen dat is dan niet anders.
groetjes jan.
Jan.
t lijkt me een gevalletje te zijn alla vw met foutcodes p0251.
@etienne ik zou eerst al eens starten met zekeringen na kijken.
als die nog allemaal goed zijn zou ik kijken of je op een of andere manier kan kijken dat je nog brandstof krijgt aan de motor.
Dit kan je doen door eventueel een retourleidingkje los te maken en even te laten starten.
Als de auto brandstof krijgt moet hier brandstof uit komen.
mvg
@Jan, bedankt, maar ik houd het even tot de laatste optie.
@mas2011, ik ga een poging wagen en ik zal hier terug raporteren als ik meer informatie heb.
Verder; ik zie de twee riemen aan de rechterkant van het blok draaien, maar zit er nog een rderde riem in de afgesloten kast die boven de andere twee riemen zit?
En ten tweede als ik de olie dop eraf haal, dan zie ik een klep met een veer, zou deze bij het starten moeten bewegen ?
Gewoon twee constateringen die ik zojuist gedaan heb.
Bedankt,
Etienne
13 jaar
ja als je start moet je de klep door de olie dop zien bewegen dan weet je alleen of hij mee draid maar nog niks over de timing.
groetjes jan.
Okay, ik heb die plastic kap aan de zijkant eraf, en idd is de getande riem gebroken, doch als ik met een steeksleutel de poelie draai gaan de kleppen open en dicht, dus ik denk (hoop) dat er verder niets aan de
hand is... alleen hoe kan ik die riem vervangen, ik zie dat de motor steun eraf moet, maar verder...
Iemand die tips kan geven over het vervangen van een distributie riem van een Space Wagon?
Groeten
Etienne
[b]het aanbieden van werk is niet toegestaan[/b]
13 jaar
nou lijkt me bij een diesel zeldzaam als de kleppen niet krom zijn maar proberen kun je het altijd.
voor de rest moet de rib-riemen en de motorsteun weg.
de krukas poeli weg en dan de kappen eraf dan kun je er bij.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar