close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Galant: Stationair onregelmatige loop na vervanging dynamo

Bouwjaar: 1992

Ik heb hier een galant staan die na een defecte dynamo opeens een veel te lage stationaire loop heeft waardoor deze afslaat. Het voertuig trilt ook opeens veel meer dan eerder, het is net alsof er bijvoorbeeld een bobbel op een multi-riem zit ofzo waardoor je elke keer een klap voelt.
Wat zou dit kunnen zijn?

Geplaatst door

aaten (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als ge alleen ne dynamo vervangen hebt kan dat daar ni van komen!
dat trillen komt van een te laag stationair toerental! staat de onsteking goed?

peter8765 0
badge

19 jaar

niet helemaal. ook op toeren (1000 +) trilt de wagen nog steeds. het is net of er een bobbel ofzo in de multi-riem zit (kan niet want die is ook vervangen)

aaten 0

19 jaar

ben je aan de ballansassen geweest?

peter8765 0
badge

19 jaar

jan jaap,
ik heb bij mijn galant een keer de accu vervangen toen ging de auto ook onregelmatig stationair lopen.
ik heb gehoord als je de stroom erafhaalt moet de comp. zich opnieuw resetten en dan gaat het toerental op en neer en blijft de auto niet stationair lopen.
ik ben toen in de auto gaan zitten en heb het toerental met het gaspedaal vastgehouden op 1000-1200 toeren dat heb ik een min of 10 gedaan en dan blijft de auto wel stationair lopen misschien heb je wat aan mijn info greetz.

Viking11773 0

19 jaar

viking,
Liep de auto toen met een toerenafwijking alleen of trilde deze ook? Het truucje functioneert namelijk niet. Inmiddels ook bougies vervangen omdat deze wat vervuild waren helaas ook geen resultaat. Eind van het verhaal blijft dat als hij eenmaal op toeren komt (duurt een tijdje net of die in het begin te weinig brandstof krijgt) dan blijft hij ook op toeren alleen met een behoorlijke trilling.

Peter,
Nee ben niet aan de ballansassen geweest. Is echt alleen een dynamo die defect ging daardoor geen stroom meer en na vervanging trilt de motor.

aaten 0

19 jaar

nee hij trilde toen niet hij liep alleen onregelmatig

Viking11773 0

19 jaar

OPLOSSING!!!

Het bleek een probleempje met achterstallig onderhoud te zijn, mijn eigen garage stelt blijkbaar de kleppen niet af bij een beurt en dit type galant heeft nog geen zelf nivelerende kleppen. Oftewel de boel was zwaar vervuild en twee kleppen lagen volledig dicht + een pakking die dankzij deze grap niet helemaal goed meer was.
Enfin alles is gereinigd, de kleppen zijn overnieuw afgesteld en hij loopt weer als een zonnetje, 't kost je wel 142 eurie maar goed.

aaten 0

19 jaar

Wat zijn nivelerende kleppen?

Hans4037 0
badge

19 jaar

Jan-jaap heeft het over kleppen die zijn garage niet afstelt. Dit is dus nodig bij zijn auto. Veel moderen motoren hebben zelf stellende kleppen. Ik denkt dat nivelleren = gelijkmaken een verkeerde naam hiervoor is.

Fijn dat Jan-jaap de oplossing plaatst. De kleppen hebben niets met de dynamo te maken, dus daar denk je niet snel aan.

abunsc 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.