close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Galant: Stuurbekrachtiging hapert

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 V6 24V

Ik heb sinds kort een prrobleempje met mijn galant.

Als ik boven de 4000 toeren kom valt mn stuurbekrachtiging zo goed als weg.
Ook heb ik smorgens als ik hem net start dat ie de ene morgen wel en de andere niet ff een keer hapert, wat daarna ook gelijk weg is.
Over het algemeen werkt ie onder de 4000 toeren wel goed, al heb ik wel het idee dat ie iets zwaarder stuurt als voorheen, maar dit is minimaal.
Ik heb de vloeistof gecontroleerd, deze stond op het minimum streepje, en dus bijgevult, maar dit mocht niet baten.
Iemand een idee wat het kan zijn voordat ik de pomp ga vervengen?

Geplaatst door

MalFunction (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

pomp defect?
maakt ie dan ook lawaai?

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Nee geen lawaai, helemaal niets, maar ik kan anders niet bedenken waar t aan zou kunnen liggen, vandaar dat ik het hier een vraag.. :)
Maar het is echt als ik stil sta met stationair draaiende motor, en mn stuur draai, halve slag heen en terug, gaat het goed.
Geef ik langzaamaan steeds een beetje meer gas, en vanaf de 4000 toeren ongeveer moet ik ineens werken...
Ik ging laatst bijna een bocht uit omdat ie ineens zo zwaar stuurde...

MalFunction 0

17 jaar

pomp en stuurhuis in eenkeer vervangen
ervaring slijpsel door systeem
als je all pomp verv komt later strhuis en daarna weer pomp enz enz

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Hmmm oke..
Is wel een goede tip, thnx..
Maar kun jij misschien verklaren waar om het probleem zich alleen hoog in de toeren voordoet?

MalFunction 0

17 jaar

zit een regel ventielin op druk?toeren(= druk)
en door slijpsel blijft deze hangen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Pff dat ik het niet weet ik zal morgen eens onder de kap duiken, tis eerlijk gezegd de eerste keer dat ik me in stuurbekrachtiging verdiep..
Maar dat komt wel goed, ik leer snel.. ;)
Kan er misschien een filter in het systeem zitten? Dat ie dan op hogere toeren zn olie niet kwijt kan ofzo?
Misschien vraag ik nu hele domme dingen hoor?

MalFunction 0

17 jaar

domme vragen bestaan niet evenals domme antwoorden
nee er zit meestal een filter zeef in de vulopening
controleer voor je gaat slopen en doen eerst of de riem niet slipt
heb weleens meegemaakt(laatst opeigen auto dat riem slipte en geen lawaai maakte
anders eerst even verv of strak stellen en dan controleren
niet direct slopen
anders eerst even mailen of op de topic

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Kijk bedankt... :)
Ja klopt idd wat je zegt je gooit de olie in een potje met zeefjes waardoor het het reservoir inloopt, nu ik erovernadenk..
Maar...
Wat jij zegt van de multiriem dat ie zou slippen heb ik ook al aan gedacht, maar dat idee van de baan geschoven omdat ie dan moet piepen dacht ik..
En ik heb hem nog niet zo lang geleden een grote beurt gegeven en ook de multieriem vervangen, misschien niet strak genoeg gezet, en met het natte weer van de afgelopen tijd...

Ik ga em morgen eerst es ff opspannen, ik laat wel weten of het geholpen heeft of niet..

MalFunction 0

17 jaar

suse mvg jerry
ik zie hoor merk t wel

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Jow sgoed, iig bedankt.. :)

MalFunction 0

17 jaar

Nou de riem gespannen, hij stond niet erg strak dus das nu zowiezo beter, maar het probleem blijft.

Even langs de dealer gereden en die monteur vermoed dat het het stuurhuis is, omdat de pomp als een zonnetje draait zonder enige bijgeluiden of iets dergelijks.

Het regelventiel waar je hierboven over had heb ik niet kunnen vinden, de slangen en leidingen zover gevolgd als ik kon zonder onder de auto te kruipen, want ik pas er niet onder... ;)

Verder, vertelde de monteur dat als het stuurhuis inwendigt kapot is hij zichzelf kan gaan tegenwerken, komt dit iemand bekent voor?

Ik hoor wel weer iets...

Thnx!

MalFunction 0

17 jaar

de regel vent zitten inwendig in de pomp en str huis
en idd wat de monteur zegd klopt
daarom mijn advies alles in 1 keer
maar om kosten te drukken doe eerst all het strhuis
pomp kan later altyd nog

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Hmm ik denk toch dat dat de enige oplossing is...
Ik ga van de week nog ff naar mn eigen dealer ff een second opinion nemen, als die hetzelfde zeggen, moet ik maar eens gaan zoeken..

Maar, eerst op wintersport, hij moet het nog maar een maandje of twee volhouden.. ;)

Iig bedankt voor je tips & tricks.

MalFunction 0

17 jaar

prettige vacantie en als je terug bent mail me maar
help ik met uitleg voor de/montmvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.