close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Carisma: Tikkende klepstoters

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 GDI

Heb onlangs alle klepstoters vervangen maar blijf met hetzelfde probleem zitten tikkende klepstoters.
Ook heb ik al verschillende soorten olie geprobeerd en reiningsmidddelen maar heeft niet geholpen.

Wie kan mij nog helpen aan een tip om het probleem te verhelpen.

Bij voorbaat dank.

Dennis Van Doorne

Geplaatst door

dennisd (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

krijgen ze wel olie,en anders de olie druk controleren.doet die het altijd dus ook als die warm is en is het dan erger of word het minder.

flow 0

18 jaar

Ja wat ik heb kunnen zien wel en heb alle oliekanalen doorgespoeld. en of de motor nou warm of koud is maakt niet uit het blijft tikken alleen het ene moment harder en dan weer zachter

dennisd 0

18 jaar

zijn het wel de klep stoters.

flow 0

18 jaar

Hallo Dennisd
Ik had ook tikkende kleppen op mijn 1.8 GDI dacht ik, maar het bleek de multiriem te zijn, waar een klein stukje uit was.
Het geluid is precies het zelfde.
succes!

priv 0

18 jaar

Heee kijk dit bedoel ik nou.

flow 0

18 jaar

Helaas ik heb allebei de multiriemen erafgehaald maar hij blijft nog tikken
in ieder geval bedankt voor de tip

dennisd 0

18 jaar

En hoor je het echt in de cilinderkop,het kan natuurlijk ook ergens anders vandaan komen.

flow 0

18 jaar

Ik heb alles nog eens goed geluisterd en het lijkt dat het bij de distributiekant zit maar daar is alles reeds vervangen.
Ben ook nog bij de dealer geweest en die zou contact opnemen met mitsubishi nederland want die kon het geluid ook niet thuisbrengen.

dennisd 0

18 jaar

heb je mischien een kapote geleiderol of spanrol van je multiriem.en hoe zijn de rollen van je distributie.zit er niet iets los langs de kop bijv;een hijsoog waar je de motor mee uit takeld.ik ben echt benieuwd

flow 0

18 jaar

Ga vrijdag weer aan de gang moet het probleem toch gevonden krijgen zodra ik meer weet laat ik het weten .

Gr dvd

dennisd 0

18 jaar

kijk even of je distributie riem goed op spanning staat.

flow 0

18 jaar

ik heb net de afbeelding van dat blok gezien,en zag daar een riem spanner (aparte) kan hij niet kapot zijn.

flow 0

18 jaar

Welke bedoel je dan van de multieriem of van de distributieriem
gr dvd

dennisd 0

18 jaar

distributie riem.

flow 0

18 jaar

ik weet niet of het probleem al opgelost is maar bij deze motoren is ook een serie geweest waarvan de tuimelaars niet goed zijn. even door een mitsubishidealer naar de garantieafdeling laten bellen of deze al eens geclaimd zijn bij deze auto. anders consumentenservice bellen van mitsubishi die kunnen het ook voor je nakijken.

Robby10028 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.