Ik heb hier een Mitsubishi Pajero 2800 met een 4m40 motor.
De klacht is dat er bij ong. 2000 toeren een tikkerend geluid in de motor komt. Het is een metaalachtig geluid, onevenredig aan het motortoerental.....met de stetoscoop lijkt het achteterin de motor (4e cilinder) het hevigst. Wie weet ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
belast, of onbelaste motor, koppeling in of niet in getrapt, kleppen speling al eens gecontroleerd, wordt nog wel eens overgeslagen.
laat het weten aub
Sorry Erwin, laat antwoord.
Onbelast is het iets duidelijker. koppelen geeft geen verschil. Klepspeling was goed. We hebben wel de hydr. kettingspanner vervangen, omdat het leek dat de ketting klapperde, maar geen succes.....rare storing.....klant weet niet wat ie wil en rijdt nogsteeds met de auto.....nog niet echt opgelost dus.
Het kan mogelijk zijn dat een olieschraapveer vervuild is waardoor de olie niet goed de pistonpen kan smeren. Boeltje gaat dan vastzitten en kan resulteren dat in sommige omstandigheden de rok van de zuiger tegen de cilinderwand klapt zodra de krukas door bdp of odp zwaait
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar