close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi 0: toerenbegrenzing

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18i 16v gdi b4184sj

geachte,

we hebben hier een s40 staan die bij 4000 toeren begrenst.
klacht van klant is dat de auto inhoud en niet boven de 150 km/h komt.
zowel bij stil staan als bij rijden, half gas of vol gas wil de auto niet boven de 4000 toeren komen.
een enkele keer doet hij dit wel en is er geen enkel probleem. (zelfs een keer halverwegen tweede versnelling
terug naar één geschakeld om over de 4000 heen te komen en dan zijn de problemen weg)
zet je dan contakt af en start je weer dan begrenst hij weer.
geen fout codes, koel temp. goed, lmm. varieert aanemenlijk, gaskleppot.meter idem, (waarden ken ik niet)

heeft iemand een ideetje voor me??

bvd dank,dan

Omdat Mitsubishi ook vaak met dit probleem kampt, deze volvo met problem ook hier even geplaatst

Geplaatst door

mobil (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi

Timming distributie gecontroleerd.
Brandstof filter en pomp controleren e.v.t brandstofdrukmeter plaatsen in laag gedeelte.
Is dit een type met electroniche gasklep, zo ja controleren of deze nog goed is.
Bedrading injector module controleren
En wat niet vaak voorkomt bij 1.8 maar wel vaker bij 2.4 de injectoren erg slecht zijn.

Gezien de klacht heb ik dit 1 keer eerder gezien met een 2.4 daar moesten nieuwe injectoren in ( deze zijn erg duur c.a. 250 p.stuk)
Maar zou ook een verstopte uitlaat kunnen zijn

Leuke uitdaging succes

bond 0
badge

15 jaar

nou dames en heren, het is eindellijk zo ver!!

deze auto doet het weer naar behoren. heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.

na het demonteren van kop, kleppen reinegen, gasklephuis reinegen ging ie alleen maar rotter lopen.
dealer gebracht en onveranderd terug gekregen
naar collega gebracht, diverse dingen nieuw uitgewisseld, lmm, gasklephuis,raildruk sensor,vonk versterker
gaspedaal,inspuit comp.,nok en krukas sensor, alle signale op scoop getest en dit alles zonder reseltaat,
bij ander fidiaal dealer gebracht en toen kwam het: de hoge druk pomp van de inspuiting!!
die liet het afweten. en dit alles zonder ook maar één foutcode aan te geven.
na dit alles bleef er nog een hikje over in de opwarm fase, dit bleek in de distributie plaat te zitten daar deze
een stekker verbinding heeft met de krukas sensor

al met al, auto goed. hoop tijd en geld verder maar klant weer blij

groet en dank, dan.

mobil 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi 0 of stel zelf een nieuwe vraag.