Mitsubishi Pajero: Uitval motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8TD I/C

koude start en uitval motor

Bericht door zeeuw242 » wo 06 nov 2009,
Sinds bijna één jaar heeft mijn auto, Mitsubishi Pajero 2.8 TD LB GLS A/T, een probleem met de koude motor.
Na de start, die vrijwel feilloos is, valt de motor , na ongeveer 100 a 200 meter rijden 1 tot tweemaal, stil. Na flink doorstarten slaat de motor weer moeizaam aan en heb ik de hele dag geen probleem meer en rijd hij verder probleemloos.
Het vreemde is dat dit niet dagelijks is, maar soms met een tussenpoos van een paar dagen.
Ik wordt er zo langzamerhand wanhopig van, evenals de garage waar de auto in onderhoud is.
Volgens een medewerker van de Misubishi garage geeft de computer geen storing aan en kunnen ze niets vinden.
De auto is al ongeveer 7 of 8 maal bij de garage geweest, zelfs bij het technocentrum van Bosch in Haarlem.
Er zijn nieuwe gloeibougies en ,twee maal, een nieuw brandstoffilter geplaatst voorts is de brandstoftoevoer gecontroleerd echter, niets helpt.
Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Bij voorbaat mijn dank.

zeeuw242

Geplaatst door zeeuw242 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Pajero? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

wim12199 (0) PRO, 14 jaar geleden

De computer geeft geen storing aan???
Wanneer er een mechanische dieselpomp (geen ecu dus) op zit kan je daar niets aan uit lezen, op dat punt hebben ze je dus een blaas wijs gemaakt.
Zal hoogst waarschijnlijk de dieselpomp zijn die afloopt, dus een andere plaatsen of ze laten repareren, wij hebben het ook al meegemaakt bij dit model.

zeeuw242 (0), 14 jaar geleden

Wim, een wat late reactie maar ,bij deze, alsnog mijn dank.
Maandag 16-11 gaat mijn auto wederom naar de garage en wordt de brandstofpomp uitgenomen om te reviseren.
Een nieuwe schijnt een kostbare grap te zijn.
Ik bericht nog wel hoe het resultaat zal zijn, mogelijk dat anderen er ook wat aan hebben en niet, zoals ik, veel te lang hebben moeten sukkelen met een automotor die steeds uitvalt.
gr.Leen

HenkP (0), 14 jaar geleden

Exact hetzelfde probleem heb ik ook, en we zijn de enigen niet.
Ben nog zoekende, maar het probleem veranderd.
Ik kwam er bij toeval achter dat als je de handrem aantrekt dat er iets met een solenoid op de brandstofpomp gebeurt.Ik wil nog wel eens in het terrein rijden en trek dan de handrem aan terwijl de motor op hoog toerental draait.
Dan begint hij meer te klinken als een koude diesel.
Bij het wegrijden en als ik voelde dat de motor ging afslaan dan trok ik de handrem aan en kwam het toerental zo weer omhoog.
Nu lukt dat ook niet meer.
Op de engelse sites roepen ze allemaal over pakkingen in de brandstofpomp die dit veroorzaken.
Ik hoor als ik de auto stationair laat draaien iets afschakelen en dan valt het toerental naar benenden.
Lijkt wel of het gloeimechnisme te vroeg afschakelt, of hij zuigt inderdaad lucht aan in de brandstofpomp zoals de engelsen zeggen.
Ik ben benieuwd of een revisie helpt.
Henk

zeeuw242 (0), 14 jaar geleden

Vandaag auto opgehaald. Pomphuis en plunjer vernieuwd. Kort mee gereden en probleem schijnt op te zijn gelost.
Al met al een dure grap!

HenkP (0), 14 jaar geleden

Bij mij is het niet elke morgen, bij jou wel?
Hoe duur was die grap als ik vragen mag?

zeeuw242 (0), 14 jaar geleden

Henk,

Zoals ik in het begin heb aangegeven was de motoruitval zeer wisselend, dus niet dagelijks en alleen bij een koude start, dus 's morgens. Verder de hele dag geen probleem

De kosten waren bijna € 1900,--
Leen.

HenkP (0), 14 jaar geleden

Hallo Leen,

Zo dan, dat zijn forse bedragen, riekt naar een volledige revisie van de brandstopomp.
Ik ga eerst wel eens pionieren met een extra opvoerpompje.
Gezien het alleen gebeurt bij de koude start heb ik toch het vermoeden dat de engelsen gelijk hebben.
Een versleten plunjer blijft bij een herstart of een warme motor toch versleten.
Dus ik vermoed dat er na een nachtje stilstaan lucht in de pomp komt waardoor de druk even wegvalt.
Ongetwijfeld hebben ze ook de pakkingen vernieuwd bij jouw pomp.
Bedankt voor de info.
Ik roep min resultaat wel hier.

groeten

HenkP (0), 14 jaar geleden

Bij mij is het opgelost.
Ik heb, nu twee weken geleden, een Hardi 1812 opvoerpompje tussen de tank en de brandstoffilter geplaatst.
Geen problemen meer gehad.
Hij reageert nu ook vlotter op het gas.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.