Mitsubishi Lancer: Ventilator voor koude/warme lucht in de auto draait niet meer.

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

De ventilator die zorgt voor aanvoer van koude/warme lucht in de auto draait niet meer.
Er komt wel spanning toe op de fiche als de fiche niet aan de ventilator aangesloten is.
Wanneer de fiche op de ventilator zit, dan komt er geen spanning toe.

Als ik de ventilator uithaal en rechtstreeks op de batterij aansluit, dan draait de ventilator wel.

Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem?

lermyte_kevin@hotmail.com

Geplaatst door lermyte_kevin@hotmail.com (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Lancer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

obd expert (0) PRO, 8 jaar geleden

Ik denk dat je een defecte aanjagerweerstand hebt. Waarschijnlijk heb je met aangesloten stekker gemeten op de achterkant van de stekker. Dan is bij een defecte massa de spanning op beide zijden van de stekker gelijk. Meet maar eens op de stekker en pak de massa op een goed massapunt. Dan meet je gewoon 12 volt. Dus bij een defecte kachelmoduul kunnen deze meetwaarden wel eens kloppen aangezien deze meestal massageschakeld is.

lermyte_kevin@hotmail.com (0), 8 jaar geleden

Bedankt voor uw reactie.
Ik zal dit eens testen.
En waar bevind zich deze kachelmodule? Zit deze ver van de ventilator?

lermyte_kevin@hotmail.com (0), 8 jaar geleden

Ik heb ondertussen de aanjagerweerstand gevonden en uitgehaald.
Ik heb die opengedaan en niet echt een verbrandde weerstand ofzo gevonden.
Ook heb ik nog eens de stekker van de ventilator uitgemeten, en op een massapunt: en dan meet ik idd 12V.

Hoe kan ik nu zeker zijn dat de aanjagerweerstand stuk is?

obd expert (0) PRO, 8 jaar geleden

Dat is haast zeker. Wel lastig om uit te leggen zonder schema. Je hebt iig een massaprobleem. Via deze weerstand wordt de kachelmotor aan massa gelegd en hoort dan te draaien. Controleer dus het elektrisch circuit vanaf de massazijde van de motor tot aan het massapunt op onderbrekingen of overgangsweerstand.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.