Dit weekend gemerkt dat de koelvloeistof bijna volledig op de minimum stond! Gisteren even laten bijvullen maar is al terug 2 cm gezakt na een 100tal km's. Beide handelingen gebeurt bij warme motor.
Ik ondervind tot dusver geen problemen, de temperatuur blijkt constant te zijn, geen witte rook, geen plasjes te zien onder de wagen... Dus alles nog OK denk ik maar moet ik mij nu zorgen maken over de koppakking? Kan dit bij dit type motor zonder het blok te demonteren? Kan ik een betere koppakking steken (van de 4G63 Turbo motoren bijvoorbeeld?).
Alvast bedankt voor jullie hulp ;-)
(Waardoor verslijt een koppakking eigenlijk?)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou het gewoon nog aan zien kan zijn dat hij er uit gegooid heeft omdat er teveel in zat.
houd het nu gewoon in de gatten en niet bijvullen dat moet je pas doen als hij onder de min komt.
groetjes jan.
Waarschijnlijk lekke waterpomp, komt helaas vaker voor bij deze motoren (Lancer en Outlander sport). Koppakking komt nooit voor bij deze motor, ook niet op LPG.
Lekkage is misschien te zien aan de onderzijde van het motorblok bij de rand van de onderste distributiekap, zie je daaar licht grijs/groene sporen dat is het 100% de waterpomp, anders even de distibutiekappen los halen...Succes...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar