deze micra met cvt automaat draait te weinig toeren als je hem in drive zet,motor slaat dan af.
Hoe kan ik het toerental verhogen als je hem in de drive stand zet.
Graag reactie
Hartelijke groeten,
Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Loopt hij wel gewoon staionair vwb het toerental.????
Normaal mag hij niet afslaan als je hem inschakelt.
Als ik die van mijn vrouw in de drive zet gebeurt er helemaal niks ( hij kruipt zelfs niet, wat een cvt eigen is) tot je het gaspedaal aanraakt.
Ik vermoed dat er iets anders niet ok is. Met name het inschakelen als je de gas aanraakt. Daar zit een schakelaar achter, die de electromagnetische koppeling bekrachtigd waardoor deze gaat rijden.
Mss moet die afgesteld worden oid.
Wacht ff op Ton hier die is specialist met Nissan.
Gr Fred
Aan de achterzijde van het gasklephuis zit aan de rechterkant een inbus. Daarmee kan je het toerental verstellen. Daarvoor moet je wel even de gaskepsensor stekker verwijderen die er vlak naast zit. Drie draden bruine stekker. Na het opendraaien de stekker weer terug zetten
ton
het is geweldig. ik zie de auto volgende week pas , je hoort het wel van me.
bedankt
14 jaar
Hallo Ton.
Als je inschakelt met een Micra cvt mag het toerental toch niet veranderen, omdat hij geen kruipneiging heeft.
Ik denk toch dat met het toerental verhogen het probleem niet opgelost is. Het symtoom wel ( afslaan) maar de oorzaak niet of zie ik het verkeert.
Gr Fred
14 jaar
Ik dacht dat ik wakker was, maar je hebt gelijk. Ik zal eens verder speuren.
Ik rijd bijna dagelijks in dat karretje van mijn vrouw, dus weet wat hij wel en niet moet doen. Zodoende begon ik te twijfelen.
Jij als Nissanman weet er natuurlijk veel meer van als ik, dus dacht al dat je het mss niet goed gelezen had.
We horen het wel Ton.
Gr fred
14 jaar
Ik denk dat de oorzaak in de koppeling zit. Inderdaad bij het in de versnelling zetten moet de motor hetzelfde toerental houden. En bij het intrappen van het gaspedaal (als de schakelaars bediend worden) zou de koppeling bekrachtigd moeten worden. Of de schakelaars zijn niet correct in samenspel of de koppeling is niet meer correct.
Maar als de koppeling dus de motor afremt zou je zeggen dat er een kruipneiging zou moeten wezen.
Die hoort er zeker niet te zijn.
Ik heb net nog met de Micra van de vrouw gereden, en goed opgelet wat hij doet.
Zodra ik hem inschakel in D gebeurt er helemaal niks, maar zodra ik het gaspedaal maar net aanraak voel je de koppeling aangrijpen.
Met vertragen blijft de koppeling vast tot hij bijna stilstaat. Dan laat hij hem los en de motor loopt stationair.
ik denk dat het probleem idd zit in afstelling van de schakelaar achter de pedaal.
Die zorgt voor aangrijpen dan wel loslaten van de koppeling.
Dat is het eerste wat ik zou bekijken voor je alles overhoop haalt.
Het is ook het goedkoopste zou ik zeggen.
Gr Fred
14 jaar
ik heb nu zelf in de auto gereden en heb het toerental omhoog hebt gedraaid, er is nx verandert.
het lijkt mij eerder een carburateur probleem
auto gaat als je stilstaat in d gewoon slecht lopen en stotteren, slaat dan bijna af
graag reactie,
groeten
jan
14 jaar
enige tijd geleden heb ik een vraag gesteld over deze micra en ik heb toen het benzine filter vervangen (helemaal vol vuil na 13 jaar was dus nooit vernieuwt), en toen was het probleem weg, maar
na twee weken is het euvel teruggekomen.
deze micra gaat onregelmatig lopen als nadat je op snelheid bent de auto laat uitrijden en afremmen voor bijv. een stoplicht
hij gaat dan inhouden en onregelmatig lopen, je moet dan als je stilstaat gas bijgeven anders slaat de motor af. als je dan
weer gaat rijden gaat de motor weer normaal draaien
wie kan mij helpen met advies??
Hartelijke groeten,
Jan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar