Onze auto slaat met het nemen van de bocht naar links soms af. Lijkt dan dat hij geen benzine krijgt. Dit doet hij niet konstant maar af en toe. De auto start dan wel weer meteen. We hebben pas een motorstoring gehad en hebben ze de krukassensor vervangen.Toen had de auto ook een probleem wanneer we stil stonden de auto afsloeg.Dit probleem hebben we nu niet meer. De auto heeft 170.000km gelopen. Wie weet raad.Benzine verbruik is normaal.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik wil hier wel op reageren omdat ik dit probleem ook heb gehad na modificatie van de benzinepomp. Gebeurde alleen bij ca een kwart tank benzine of minder.
Er was iets met het terugslagklepje in het bakje van de pomp. Hierdoor liep de benzine in een bocht uit het bakje en sloeg de motor af.
Het bakje is dus een soort buffer voor als de benzine tijdens een bocht 1 kant op wordt gedrukt.
Ja,inderdaad doet hij bij ons ook als er kwart tank benzine of minder in de tank zit. Weet je mischien hoe dit is opgelost?
12 jaar
Je zal je pomp er even uit moeten halen. Beter als er dan nog minder dan een halve tank benzine in zit.
Nou vermoed ik dat je retourleiding los is geschoten (slang langs de pomp) en die zorgt er voor dat je bakje vol blijft.
Als ie los zit wordt je benzine in de tank terug gepompt ipv in het bakje.
Volgens mij werkt het zo bij de Tino.
Dit gaat overigens over de oudere Tino, die met de echte Nissan motor ipv de Renault motor. Het Renault model heeft
een andere pomp met een ander "buffer"systeem. Het Nissan model is herkenbaar aan de oranje knipperlichten onder je
koplampen. Die van Renault zijn wit.
12 jaar
Bedankt voor je snelle reactie, laat nog weten of dit het probleem was.
12 jaar
Oei oei Neet, wat doe je een rasecht Nissanman toch weer een verdriet.
In geeneen Tino zit een Renault motor.
Alleen in de gelijklopende Almera N16 hadden we de 1.5dci.
De 1.8 benzine en 2.2 diesel zijn toch echt Nissan-made.
Wat je verhaal betreft er zit wat in wat je zegt. Aangezien je het zelf beleeft hebt zal ik het zeker niet bestreiden. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het bakje leegloopt in de bocht.
Heb het zelf nog nooit gehoord in de werkplaats maar ik hou het wel in me achterhoofd.
Het zal dan iets wezen waar je je wezeloos naar zoekt.
Oeps, sorry Ton. Ik weet wel dat de latere modellen een andere motor hebben maar dat ze dan niet van Renault zijn, had ik dus blijkbaar verkeerd begrepen.
Laten we dat Renault verhaal dan gelukkig maar vergeten en het houden op een andere motor vanaf 2003.
Vanaf 2003 heeft de motor een aluminium kleppendeksel waar je het aan kan zien. Ik dacht de QG18DE die wat problemen kon geven wat betreft olieverbruik.
Wat betreft het pomp verhaal, dat was mijn eigen fout omdat ik na het modificeren (vanwege knalharde zoemgeluiden) het retourslangetje langs de pomp niet
goed had vastgezet, los was geschoten en de benzine die dus retour stroomt vanaf de motor niet meer in het bakje terecht kwam maar in de tank.
Bij een bijna lege tank moest het bakje dus gevuld worden door de kleine gaatjes (of wat het dan ook was) in het bakje. Dit gaat veel te langzaam.
Hoe leger de tank, hoe erger het werd.
12 jaar
1e probleem wat ik vermeld had is nog niet aangepakt,maar heb er een probleem bij. Auto start nu slecht en tijdens rijden lijkt wel of auto niet reageert op gaspedaal. De auto trekt niet meer en komt langzaam op snelheid en het lijkt wel of hij af toe geen benzine krijgt. Wie weet raad.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar