Voor het tweede jaar op rij heb ik op skiverlof problemen met de diesel als ' s nachts de temperatuur onder de -16°c daalt.
Mee gereisde vrienden met AUDI en VOLVO hebben dit probleem niet.
Is dit een gekend zwakpunt van X-trail?
Hoe kan dit verholpen worden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als alleen nissan x tr dat zou hebben verkopen ze daar geen auto meer
ik denk eerder dat er water in de brandstof/filter zit
je kan een toevoeging als fuel de icer proberen
maar denk dat je beter voor de winter een vers brandstof filter kan monteren
de merken zullen trachten dit te voorkomen door minder parafine en een tioevoeging
daarom heb je ook verschil in zomer en winter diesel
Ik rijd internationaal, en als ik de ene week diesel Spanje tank en ga daar mee naar Noorwegen waar het vriest heb ik hetzelfde hoor.
Ligt gewoon aan de brandstof.
Of de Audi en Volvo hebben brandstofverwarming.....
13 jaar
[quote=bros23]Ik rijd internationaal, en als ik de ene week diesel Spanje tank en ga daar mee naar Noorwegen waar het vriest heb ik hetzelfde hoor.
Ligt gewoon aan de brandstof.
Of de Audi en Volvo hebben brandstofverwarming.....[/quote]
dan heb je toch meer dan 800 liter aan boord
van spanje naar noorwegen is schat 2500 km bij 1/3
en als beroeps chauffeur neem jij dat risico???
maar ikblijf bij het filter
dat is niet alleen om vuuil te stoppen
ook vocht en vlokken worden tegen gehouden
en vlokken ontstaan niet alleen bij lage temp
en als hij hier in nederland tankt heeft ie ook al winter diesel
of hij rijd zomers naar de pomp en tankt vast af voor de wintersport
[quote=CARS&MOTORS][quote=bros23]Ik rijd internationaal, en als ik de ene week diesel Spanje tank en ga daar mee naar Noorwegen waar het vriest heb ik hetzelfde hoor.
Ligt gewoon aan de brandstof.
Of de Audi en Volvo hebben brandstofverwarming.....[/quote]
dan heb je toch meer dan 800 liter aan boord
van spanje naar noorwegen is schat 2500 km bij 1/3
en als beroeps chauffeur neem jij dat risico???
maar ikblijf bij het filter
dat is niet alleen om vuuil te stoppen
ook vocht en vlokken worden tegen gehouden
en vlokken ontstaan niet alleen bij lage temp
en als hij hier in nederland tankt heeft ie ook al winter diesel
of hij rijd zomers naar de pomp en tankt vast af voor de wintersport[/quote]
Ik heb 1400liter, das dus de moeite. Ik bedoel ermee te zeggen dat de diesel in NL niet toereikend is voor extreme omstandigheden(ik heb er ervaring mee!!)
En idd het filter heeft er ook mee te maken, daar heb je gelijk in.
13 jaar
Wij hebben hetzelfde gehad met een X-Trail diesel uit 2001. Bleek uiteindelijk iets met de veranderende luchtdruk boven in de bergen te maken te hebben, waardoor de motor op die hoogte te weinig lucht krijgt en niet wil starten. Wij hebben niet aan een oplossing gewerkt dus ik kan je niet zeggen of en hoe er wat aan te doen is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar