close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primera: Brandstofpomp

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo allemaal,

Mijn vader heeft een primera en daar is de brandstof pomp van versleten (zegt de garage) Is deze makkelijk zelf te vervangen (dop onder achterzitten?)

En hoe te werk gaan om hem te vervangen?

Ik hoop dat iemand mij een duidelijke werkomschrijving kan geven :)

Vriendelijke groet,

Arnold Loos

Geplaatst door

chiller991631 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Arnold
er kunnen wel problemen aan de motor komen dat deze slecht trekt
maar de benzine pomp versleten ... ,als dat zo was dan loopt de auto absoluut niet meer
en als je deze zelf zou willen vervangen moet je over voldoende kennis beschikken ,en een speciale dop om de de grote kunstof ring los te draaien
laat maar eens horen wat echt het probleem is
ik kan niet geloven dat de garage een Nissan garage is vriendelijke groet van de sleutelman

sleutelman 0

17 jaar

Hallo sleutelman :)

Ten eerste bedankt voor je reactie :)

Ik heb de pomp al vervangen .... 2de hands op de sloop gehaald ...en inderdaad het probleem was niet opgelost :( (was wel door echte nissan garage verteld aan ons) Ik ben vandaag weer de hele dag aan de auto bezig geweest en heb na heel veel ergenis , zoeken en proberen een kapot relais gevonden ..... en vervangen uiteraard(zat half in dashboard verwerkt) Het startprobleem is nu gellukig weg :D

Echter toen de auto vanochtend aan de comp stond bij de dealer (toen ik de relais nog niet nagelopen had) gaven hun de schuld aan de knock sensor. (heb de foutcode gezien op het scherm) maar goed dat zou het startprobleem dus niet gaan verhelpen ......maar nu we het weten willen we deze wel gaan vervangen :)

Echter dat ding lijkt spoorloos. Ik heb geen flauw idee waar die zou zitten ...maar morgen overdag ga ik weer een poging ondernemen hem te vinden (heb jij misschien een tip om te kijken?)

Vriendelijke groet,

Arnold

chiller991631 0

17 jaar

Hoi Arnold iemand die de pomp kan vernieuwen heeft voldoende kennis van zaken
een goede raad als je een compleet geheel hebt gehaald op sloop haal dan het motor pompje er vanaf en dompel deze onder benzine om te bewaren
de knock sensor zit aan de achterkant in het midden tegen het onderblok kleur zwart diam. ongeveer 3.5 cm
bereikbaar via de onderzijde zit op een verschrikkelijke moeilijke plaats
deze sensor registreert een on eenparige beweging ( schudden van motor) bv. overslag 3 cilinders lopen
als de motor verder goed loopt hoef je hier geen zorg om te maken
groet van de sleutelman

sleutelman 0

17 jaar

De pomp bewaren waren we inderdaad al van plan ......je weet echter maar nooit :D

Dat die in benzine bewaard moest worden wist ik niet ...bedankt voor de tip :D

Wat de knock sensor doet was mij al bekend ja ...echter ik kon hem niet vinden :) Ik zal v/d week even kijken of ik op mijn werk de loods ter beschikking kan krijgen en hem daar even een eind op blokken kan zetten (zodat ik er even onder kan liggen)

Ik heb een beetje op internet gespeurd en daar las ik bijvoorbeeld ook dat in 9 van de 10 gevallen het aan de bedrading ligt...klopt dat? :)

De motor vind ik persoonlijk niet mooi lopen .....mijn ouders daar in tegen wel.

Ik vind dat hij onder de 3000 niet genoeg power heeft voor een 2.0 ....daarboven gaat hij wel als een beest...ook als je gewoon optrekt dan wil de motor gaan schokken tussen de 2500 en 3000 toeren.

Het lijkt net alsof hij in noodloop draaid zeg maar. Verder draaid hij wel gewoon mooi rond stationair.

Ow en nu ik toch aan het typen ben :) de auto heeft als hij stationair loopt een soort aanslepend/tikkend/ratelend geluid .... garage denken ze aan versleten distri ketting geleiders , dat schijnt bij de micra's nog weleens voor te komen. Persoonlijk denk ik meer dat het de klepstoters zijn .... ik heb alleen de kleppendeksel nog niet gelicht en weet dus niet of het hydraulische klepstoters zijn (in verband met stellen) En misschien heeft dat geluid ook wel te maken met de knock sensor (dat is toch tevens een pingel sensor?) of is dat onmogelijk en zou als het een kapotte knock sensor zou zijn het juist bij hoge toeren moeten pingelen?

Wederom weer bedankt voor je reactie :D

Vriendelijke groet,

Arnold

chiller991631 0

17 jaar

Beste Arnold,

Vertaal de term 'knock sensor' eens.........dit is engels voor.........PINGEL sensor !!!

Een knock/pingel sensor registreerd alleen, hij stuurt NIETS .


Suc 6 Jeroen

JEROEN5326 0
badge

17 jaar

Hoi Jeroen :)

als ik goed begrijp wat je zegt is dat ook al doet dat ding het niet 100% dat hij niet vervangen hoeft te worden omdat de comp toch niks met dat seintje doet? :)

chiller991631 0

17 jaar

Juist, hij (knock-sensor) registreerd alleen;en al doet 'ie het niet, het zal de motor NIET beinvloeden.


SUC6 Jeroen

JEROEN5326 0
badge

17 jaar

Dank je wel Jeroen :)

chiller991631 0

17 jaar

Hoi Arnold
als je de pomp droog weglegd gaat deze vast zitten.
als de motor in noodloop gaat maakt de motor ongeveer 2500omw/min komt niet boven de 3000 toeren uit,deze kan inwerking treden o.a als de motor te heet wordt,als de lambda sonde buiten werking is,vonk overslag.
de bedrading van deze primera^s geeft maar hoogst zelden een probleem
als bij de dealer op de consult (tester) Knocksensor wordt geregistereerd met hier nog een getal achteraan geeft deze hoe vaak de storing aanwezig was
de motor van de primera in een zeer sterke motor die maar zelden problemen geeft bij normaal voldoende olie onderhoud,de distrubutie van deze motor mag je niet vergelijken met de micra , en geeft dan ook hoogst zelden problemen aan ketting /geleider hydraulische spaninrichting.
mocht er bij jou motor de ketting te los liggen ,kan de timing onstabiel worden en zodoende inhoud problemen geven, probeer dan eerst een nieuwe spanner,als je een complete vervanging willen kan je wel vertellen dat dit een zeer grote klus is
de motor bezit hydraulische klepstoters
O ja Jeroen heeft het bij het juiste eind wat betreft de knock sensor ,even nog een kleine aanvulling voor geinteresseerden deze registreerd ook pingelen en geeft dan signaal aan de ECU die op zijn beurt de ontsteking regeld
zo een heel verhaal----- en hoop dat je er iets mee kunt
groet van de sleutelman

sleutelman 0

17 jaar

Dat is een zeer uitgebreid verhaal :D dank je wel :)

De distributie spanner is al eens vervangen (net na aankoop 2 jaar geleden)
Over de foutcode ... er stond knocksensor 0 (hun zeiden dat die 0 stond voor dat die contineau storing geeft)

We vervangen de geleiders wel (is wel zelf te doen geloof ik) en als het dan nog blijft(het geluidje ...wat nieteens heel erg storend is) dan moet hij hem maar gewoon oprijden :)

Allen bedankt voor de antwoorden ....ik ga alleen nog even v/d week het benzinefilter en de luchtfilter vervangen en ooit die geleiders...en dan houd het voor mij op :)

Vriendelijke groet,

Arnold

chiller991631 0

17 jaar

[quote=chiller991631]Hallo sleutelman :)

Ten eerste bedankt voor je reactie :)

Ik heb de pomp al vervangen .... 2de hands op de sloop gehaald ...en inderdaad het probleem was niet opgelost :( (was wel door echte nissan garage verteld aan ons) Ik ben vandaag weer de hele dag aan de auto bezig geweest en heb na heel veel ergenis , zoeken en proberen een kapot relais gevonden ..... en vervangen uiteraard(zat half in dashboard verwerkt) Het startprobleem is nu gellukig weg :D

Echter toen de auto vanochtend aan de comp stond bij de dealer (toen ik de relais nog niet nagelopen had) gaven hun de schuld aan de knock sensor. (heb de foutcode gezien op het scherm) maar goed dat zou het startprobleem dus niet gaan verhelpen ......maar nu we het weten willen we deze wel gaan vervangen :)

Echter dat ding lijkt spoorloos. Ik heb geen flauw idee waar die zou zitten ...maar morgen overdag ga ik weer een poging ondernemen hem te vinden (heb jij misschien een tip om te kijken?)

Vriendelijke groet,

Arnold[/quote]
Ha, zou je mij kunnen vertellen *welk* relais je hebt vervangen? Ik heb een prairie met een vergelijkbaar probleem...

Bram

vogelaar 0

16 jaar

Hallo Bram
Als de dealer de consult aansluit en de knock sensor geeft storing 0 aan is er inderdaad een kontineu storing
Lees het andwoord van Jeroen die man weet waar hij het over heeft
De knock sensor (pingel sensor) registreerd een oneenparige beweging van de motor (bijvoorbeeld op 3 cilinders lopen)
heeft verder niets van doen met het lopen van de motor
Als je een nieuwe wilt monteren en je hebt de prijs gehoord dan ga je mischien op zoek naar een gebruikte(zou ik zelf doen)
de sensor zit in het midden aan de achterkant tegen het motor blok onder de cilinderkop je zal er van onder bij moeten het is een rond blokje van ongeveer 4 cm
als je dit voor de eerste keer gaat doen is dit een grote heel moeilijke klus
WAARSCHUWING ondersteun de auto op een veilige manier
veel suc6 groet de sleutelman

sleutelman 0

16 jaar

kettingen gaan wel kapot bij deze motoren .

mark7253 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.