close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Micra: defect druklager

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,2

Het ergert mij dat ik een schadepost van honderden euro's heb, en daarom ben ik op internet gaan zoeken naar vergelijkbare symptomen. zodoende kwam ik op dit forum terecht en heb mij meteen aangemeld! Het zou fijn zijn te weten of dit een geval van pech is of dat de garage iets te verwijten valt.
Vijf dagen nadat mijn Micra voor een kleine onderhoudsbeurt naar de garage is geweest kreeg ik problemen bij het schakelen. Dit ging plotseling moeizaam, de motor sloeg af bij stilstand en binnen de kortste keren viel er domweg niet meer te schakelen. De Wegenwacht heeft mijn auto weer aan de praat gekregen en heeft mij geïnstrueerd hoe te handelen als de druk weer weg zou vallen, in combinatie met het advies de auto te laten nakijken.
Diezelfde avond herhaalde het voorval zich, met de grootste moeite uiteindelijk thuis gekomen, rijdend met alarmlichten en in de eerste (misschien de tweede?) versnelling. Remmen lukte inmiddels ook al bijna niet meer, tot stilstand gekomen door een drempel van een parkeerhaventje....Foei, wat een tocht!
De volgende ochtend is de auto opgehaald door de garagehouder en vervolgens gerepareerd.
Op de rekening staat: Koppeling geen werking meer; de- en montage versnellingsbak; lekkage hydraulisch druklager; defect druklager vervangen.

Mijn vraag is of dit verschijnsel 'normaal' genoemd mag worden. De auto is van oktober 2007 en had 27620 km gereden.
Ik kijk uit naar reacties!

Geplaatst door

zuster (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

naar km-stand dat een druklager op zijn einde is kijk ik soms niet van op hoe snel ze kapot gaan

als je remvloeistof op was zou je nog moeten kunnen remmen ook al is je hydraulische druklager kapot
de toevoer van de slang zit stuk hoger dan de opening van de remmen
als je niet goed kon remmen dan moet er ook lekkage zijn in het remsysteem
tenzij het systeem zo is gemaakt dat het ook effect heeft op de remsysteem
persoonlijk vindt ik dit dan slecht gedaan als dat zo is.

als je bij stilstand goed kan schakelen en bij lopende motor simpelweg niet
dan komt de koppeling niet vrij
waneer motor afslaat bij stilstand komt omdat de koppeling niet vrij komt

verhaal is niet 100% helder voor mij, snap niet dat je met remmen ook probleem hebt gehad, tenzij de motor zo sterk is dat hij erdoor heen stationaair wil draaien, geloof ik niet dat stationaair 1.2 zo sterk kan zijn, een diesel wel (meer koppel onderin)
verder is het inderdaad domme pech
gekke is wel dat garage 5 dagen eerder niks heeft gezien
peugeot heeft de hydraulische cilinder buiten de bak zitten
maar renault heeft ook druklager in de bak zitten en die heb ik ook al bij 35.000km kapot zien gaan, geen garantie van merk in soortelijk geval (dacht ook 3jaar oud ongeveer)

ps staat op factuur ook dat de koppeling en drukgroep is vv of hebben ze deze laten zitten bij zo'n lage km-stand
bij peugeot is het normaal dat bij kapotte druklager koppeling en drukgroep ook vv wordt (is een set vandaar)
maar met een hydraulische druklager is het apart vandaar

Het gebeurd wel vaker bij de hydr. koppelingscilinders(=druklager); van het een op het andere moment heb je geen druk meer; kan gebeuren , mijnsinziens is de garage niet echt iets te verwijten... jij hebt ook in de tussenliggende periode niets 'afwijkends' gemerkt (toch?)

Je schrijft "Op de rekening staat: Koppeling geen werking meer; de- en montage versnellingsbak; lekkage hydraulisch druklager; defect druklager vervangen." ; vindt je dat vreemd?..... als het goed is heb je toch toestemming gegeven voor de reparatie !? Wat mij bevreemd is dat er niet gevraagd is om ook de koppelingsset te vervangen ; lijkt mij dat die toch 'vet/ nat' is geworden..

Dat je (bijna) niet kon remmen (??) KAN komen doordat je motor niet meer liep (als ik het goed lees)

Vraag wel nog even bij de garage of ze je rem/koppelingssysteem nog een keer ontluchten over een week of twee !! ; er kan nog ergens lucht in zitten(vaak als gevolg van het niet goed/ voldoende ontluchten van het drukllager)

Suc6 Jeroen

JEROEN5326 0
badge

13 jaar

Even ter zijde, maar zit je niet per ongeluk met je voet constant op het pedaal.
Daar wordt een koppeling ook niet beter van. Je wil niet weten hoeveel mensen dit doen, en het niet eens in de gaten hebben.

@ Jeroen. Kan het zijn dat ze die met remreiniger schoongemaakt hebben.

Gr Fred

kombikart 0

13 jaar

Hartelijk dank voor uw reacties, heren! Het is nu iets beter te verteren dat ik een financiële strop heb van honderden euro's... Wel interessante opmerkingen gelezen, zoals: Werner bevreemdt het dat de garage enkele dagen eerder niets opgemerkt heeft, terwijl Jeroen dat juist niet verbaast. Dat ik niet meer kon remmen: zou inderdaad wel eens gekomen kunnen zijn doordat de motor afsloeg bij de pogingen terug te schakelen. De opmerking van Fred: 'kan het zijn dat ze die met remreiniger schoongemaakt hebben?' vind ik frappant, want dan is er wél sprake van foutief handelen, toch? Vooralsnog houd ik het maar op domme pech, maar mijn voornemen om over een poosje een nieuwe Nissan te kopen staat nu op losse schroeven.... Even oriënteren op andere merken met leuke betrouwbare vellige autootjes...
Het advies om het boeltje binnenkort te laten ontluchten neem ik ter harte.

Van mijn rijinstructeur heb ik indertijd geleerd de voet bij het koppelingspedaal weg te houden, dus dat doe ik netjes. Omdat deze vraag mij door iemand uit mijn omgeving ook al gesteld was, heb ik er vervolgens speciaal op gelet of dat onbewust tóch gebeurde, maar neen, uit gewoonte links ervan. Van de garagehouder kreeg ik te horen dat het niet aan mijn rijstijl gelegen heeft.

Nogmaals hartelijk dank voor uw aller antwoorden,
groet, Gé

zuster 0

13 jaar

Gé,

Je zegt dat je je gaat orienteren op evt een ander merk met "betrouwbare / leuke" autootjes ; Dat is toch nergens voor nodig.. je ridt toch voor niet al teveel geld in een (mag ik wel zeggen ) zeer betrouwbare auto!! Echt , met een Micra is echt niet veel mis hoor ; je hebt overal wel wat !!

Suc6 Jeroen

JEROEN5326 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.