Heb in Jan 2010 een Quashqai DcI 1.5 gekocht, prima auto...3 jaar garantie..echter voor de 2e service beurt (gepland op 42,000 km) ben ik wat laat en ga naar een andere garage (bij 49,000 km)...laat alles goed nakijken volgens boekje...en dan bij 56,000 km breekt plotseling mijn distributie kabel? Nu wordt mij doodleuk medegedeeld dat ik niet meer onder de garantie val daar ik te-laat mijn 2e service beurt heb laten uitvoeren (en bij een andere gecertificeerde dealer!). Wat nu?? Is dit eerder bij iemand voor gekomen en wat is hier aan te doen? Nissan Iberia (waar ik onder val) is geenszins bereidt water bij de wijn te doen en geeft mij de schuld van dit probleem. Gecertificeerde Renault dealer geeft aan dat disctributie riemen 130,000 km meegaan en niet zomaar kunnen breken!
Graag advies en of oplossingen!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Distributie van de 1.5 gaat om de 5 jaar of 120.000 km.
Maar goed volgens mij is het niet hard te maken dat dit onder de term achterstallig onderhoud valt. Persoonlijk zie ik niet in hoe ze dat kunnen verklaren.
Beetje lastig is het wel voor je.
Verder wil ik als rasecht Nissan technicus geen uitspraak over garantie doen.
Misschen eerst op zoek naar een echte oorzaak.
Ton
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Qashqai of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar